۱۴۰۰ اسفند ۹, دوشنبه

💢تجمع اعتراضی نیروی انتظامی کرمانشاه


🔺طبق خبر رسیده ، امروز دوشنبه ۹ اسفندماه، ساعت ۱۰ صبح  نیروهای انتظامی کرمانشاه همراه با خانواده و خودروهای پلیس ،مقابل استانداری کرمانشاه نسبت به وضعیت نامناسب معیشتی خود ، مقابل استانداری کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نکته قابل توجه این تجمع و اعتراض این است که ، پلیس که خود نیروی مسلح طبقه حاکم برای سرکوب طبقه زیر دست جامعه میباشد و مشخص است که مورد حمایت ویژه دولت قرار میگیرد در این شرایط خود به وضعیت موجود معترض است.

حال به وضعیت کارگران بیکار و مردم زحمتکش جامعه بنگریم.

رژیم جنایتکار اسلامی باید هرچه زودتر با مبارزات متحدانه مردم زحمتکش به زباله دان تاریخ سپرده شود


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢پس از ۱۸ سال حبس زیر سایه اعدام؛ آزادی محمدرضا حدادی از زندان عادل آباد شیراز




🔺محمدرضا حدادی، کودک-مجرم زندانی پس از ۱۸ سال حبس زیر سایه حکم اعدام از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد. آزادی آقای حدادی پس از تامین دیه و اخذ رضایت اولیای دم صورت گرفته است.


امروز دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰، محمدرضا حدادی، کودک-مجرم زندانی پس از ۱۸ سال زندگی زیر سایه حکم اعدام از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.


آزادی آقای حدادی پس از تامین دیه و اخذ رضایت اولیای دم صورت گرفته است. بهمن ماه امسال شعبه ۱ دیوان عالی کشور حکم اعدام او را نقض و وی را به پرداخت دیه محکوم کرده بود.


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢هفتمین روز اعتصاب غذای محمد هوشنگی و انتقال وی به سلول انفرادی




🔺محمد هوشنگی شهروند اهل جوانرود در پی اعتصاب غذای خود در زندان مرکزی ارومیه، از روز شنبه ۷ اسفند ماه توسط نیروهای امنیتی زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.


محمد هوشنگی از روز سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ (۲۲ فیوریه ۲۰۲۲)، به نشانه اعتراض به دخالت سپاه پاسداران در پرونده وی و مخالفت این نهاد امنیتی با آزادی موقتش علی‌رغم پرداخت وثیقه دو میلیارد تومانی، پس از بیش از یک سال حبس در بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده است.


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢زندان مریوان؛ خبات ویسی با تودیع قرار وثیقه سنگین آزاد شد



دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢خبات ویسی دانشجوی مریوانی با وثیقه یک میلیاردی آزاد شد

🔺امروز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ (۲۸ فوریه ۲۰۲۲)، خبات ویسی دانشجوی ۲۴ ساله اهل مریوان پس از یک ماه بازداشت با وثیقه یک میلیارد تومانی و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی مریوان آزاد شد.


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تصاویری غم‌انگیز از کولبرانی که برای بدست آوردن لقمه‌ای نان به جنگ گلوله، سرما و بوران رفته‌اند...

 







کولبرنیوز

kolbarnews

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢جنگ ویرانگر در اوکراین جنگی ضد مردمی و محکوم است 📣سخن روز /۸ اسفند ماه ۱۴۰٠

 




⭕️شه‌ڕی ماڵوێرانكه‌ری ئۆکراین شەڕێکی دژە خه‌ڵكی و مەحکوومە


✍از تهاجم ارتش روسیه، به اکراین در 24 فوریه 2022، برابر با پنج اسفند چهار روز گذشته است. مطابق آخرین تحولات دستگاههای سیاسی دو طرف خواهان مذاکره در مینسک، پایتخت بلاروس، شده اند. آنچه که دولت روسیه در این مقطع در پی آن است که نمایندگان اکراین را وا دارد اعلام کنند که کشورشان به ناتو نخواهد پیوست. 

عملیات ارتش روسیه پس از آن آغاز شد که پیمان نظامی " ناتو" نقشه قدیمی جذب اوکراین به عنوان سی و یکمین عضو خود را در دستور اقدام گذاشت. از نظر هیئت حاکمه روسیه اقدام ناتو قراردادهای پیشین مبنی بر عدم جذب اوکراین به ناتو را نقض کرده و امنیت روسیه را به خطر می انداخت. عملکرد مورد نظر ناتو در ادامه سیاست حرکت به سوی شرق اتخاذ شده و از دسامبر 1991 پس از فروپاشی اتحاد شوروی در دستور قرار گرفت و جز اکراین و بلاروس بقیه کشورهای اروپای شرقی به عضویت ناتو در آمدند. 


یکشنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰

#کارگرنیوز 

@kargarnews1


دولت روسیه، قبل از تهاجم اخیر، تلاش کرد از طریق دیپلماتیک سران آمریکا و ناتو را قانع کند از تلاش برای جذب اوکراین در ناتو دست بردارند. آنها با رد تقاضای دولت روسیه بهانه تهاجم برای آنرا فراهم کردند.


دولت روسیه در دور اخیر به دلیل موقعیت و مواضعش و نیز زورگویی سران آمریکا و ناتو تا حدودی همدردی مردم صلح طلب دنیا را جلب کرده بود. سران بعضی کشورهای اروپای غربی، نظیر ایتالیا، اتریش و فرانسه، نیز خواستار به رسمیت شناختن نگرانی امنیتی ناتو بودند. دولت آلمان نیز از همراهی کامل با سران آمریکا امتناع کرد. دولت روسیه می توانست با اتکا به حمایت افکار عمومی و با استفاده از تفرقه موجود در بین بعضی کشورهای اروپائی جنگ افروزان درون ناتو را از طریق دیپلماتیک به عقب براند، اما دار و دسته پوتین، به پشتیبانی اولیگارشی فاسد مالی روسیه نیازمند وارد آوردن یک ضربه نظامی قاطع به متحد دولتهای غربی در اوکراین بودند تا از این طریق توازن قوای بین المللی مساعد تری به نفع خود تثبیت کنند.  آنها ابتدا استقلال دو ایالت دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناختند و به بهانه آن نیروی نظامی به اصطلاح حافظ صلح را به آن منطقه اعزام نمودند و سرانجام تهاجم نظامی به کل اوکراین را آغاز کردند. دولت روسیه به این ترتیب قدرت نظامی و اراده جنگ افروزانه ی خود به رقبا را نشان داد. این امر محکومیت حمله روسیه از جانب وجدان های بیدار و نفرت از سران آن کشور را به دنبال داشت.

حوادث مربوط به اوکراین نشان داد که دولت های حاکم در کشورهای تحت سلطه سیستم سرمایه داری پراکنده و مالامال از ریاکاری هستند. دولت چین از وضع پیش آمده در اکراین خشنود است، زیرا عملا دولتین آمریکا و هم پیمانان اروپائی وی را مشغول و سرشکسته کرده است. با این حال دولت چین بدون تایید استقلال ایالتهای دونتسک و لوهانسک خواستار حل مشکلات از طریق دیپلماتیک گردید. دولت دست راستی حاکم بر هندوستان نیز علیرغم پشتیبانی عملی از غرب رسما از محکوم کردن تهاجم روسیه به اوکراین خودداری کرد و خواستار حل منافشات از طریق دیپلماتیک شد. سران تایوان که خود در رابطه با حکمرانان چین به لحاظ امنیتی موقعیتی شکننده دارند حمله به اوکراین را قویا محکوم کرده و بعضی تحریم ها علیه روسیه را اعلام کردند.  

 بیشتر دولتهای عربی از جمله امارات متحده عربی، که عضو غیردائمی سازمان امنیت است، در نشست شورای امنیت همچون نمایندگان چین و هند به قطعنامه آمریکا به آن سازمان برای محکومیت روسیه رای ممتنع دادند. لازم به اشاره است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و رئیسی، جلاد 67، اقدامات هیئت حاکمه روسیه در حمله کامل نظامی به اوکراین را تایید کردند.

آنطور که انتظار می رفت دود آتش جنگ به چشم مردم و فعالین سیاسی مخالف رژیمهای اوکراین و روسیه رفته است. تاکنون صدها هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و میلیون تن از آنان در پناهگاهها با ترس از مرگ و گرسنگی دست به گریبانند. در روسیه در تظاهرات های ضد جنگ تا 25 فوریه 1600 معترض دستگیر شده اند. 

پراکندگی موجود در میان حاکمان بورژوایی در میان نیروهای چپ نیز دیده میشود. بعضی از این نیروها حمله روسیه را به عنوان تاییدی بر این نظر سازمان خود ارزیابی میکنند که " دولت های بورژوازئی بحران زده بالاخره جنگ سوم جهانی را بر خواهند افروخت. بعضی دیگر معتقدند این دولت ها به تبعیت از منافع سرمایه و وجود سلاحهای عظیم کشتار جمعی شروع جنگ جهانی را ناممکن میدانند. 

انگیزه ها و بهانه های دو طرف هر چه باشد، جنگ ویرانگری که اکنون در اوکراین جریان دارد، از زاویه منافع مردم در کشورهای روسیه و اکراین جنگی ضد مردمی و محکوم است. 


یکشنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢تمدید حکم بازداشت کارگر بازداشتی آرش محمدی




🔺برپایه گزارش دریافتی، حکم بازداشت آرش محمدی کارگر بازداشتی که در اواخر دی ماه توسط نیروهای امنیتی در مرز باشماق بازداشت شده بود برای ده روز دیگر تمدید گردید.


بیش از یک ماە از بازداشت آرش محمدی کارگر مهاجری کە بعلت بیکاری در شهر سلیمانیە کارگری می کرد و در ٢٨ دی‌ماه در مرز “باشماغ” دستگیر شدە بود، می گذرد.  ارش محمدی هم اکنون در زندان شهر سنندج بدون هیچ ارتباط و اطلاعی با خانوادە و بستگانش و در بی خبری مطلق بە سر می‌برد. این درحالی است که حکم بازداشت فعال کارگری ریبوار عبداللهی نیز تا تاریخ 18 اسفند ماه تمدید شده است.


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۱۹ _تعدد زوجات ممنوع است. تعدد زوجات بازمانده رسوم عقب مانـده عشـيرتي و فئـودالي اسـت كـه بوسـيله مـذهب و فرهنگ مرد سالار تحكيم و تثبيت شده است و بايد فوراً ممنوع گردد.

 ‍ 


20 _صيغه ممنوع است.  

صيغه توجيه مذهبي تن فروشي و نوعى فحشا است . زنان بخاطر فقر و احتياج مـادي تـن بـه  

صيغه ميدهند و مقامات و كارگزاران مذهبي عامل و اشاعه د هنده و واسـطه ايـن نـوع فحشـا  

هستند. صيغه بايدمطلقاً ممنوع اعلام گردد و عوامـل ان تحـت پيگـرد وتعقيـب قـانوني قـرار  

بگيرند.  

21 _كليه قوانيني كه مرد را در موقعيت برتر و در مقام رياست خـانواده قـرار ميدهـد  

بايد لغو گردد.  

زن و مرد بايد از حقوق ومسئوليت كاملاً يكسان و بر ابر در قبال يكديگر, در قبال فرزندان و 

در تمام جنبه هاي زندگي خانواده بر خوردار باشند.  

_ محل زندگي بايد با توافق مشترك طرفين انتخاب شود . قانوني كه تنها حـق مـردان را در  

تعيين محل سكونت برسميت مىشناسد بايد لغو شود.  

_ حق زنان براي كار كردن ومسافرت نبايد منوط به اجازه از شوهر گردد.  

_ نام خانوادگي شوهر نبايد الزاماً نام خـانوادگي خـانواده تلقـي گـردد . زن و مـرد پـس از  

ازدواج در حفظ نام خانوادگي خود و يا تغيير ان و تعيين نام خانوادگي فرزنـدان حقـوق برابـر  

دارند.  

22 _هرگونه اعمال زور و خشونت در خانواده, از قبيل كتك زدن زن ممنوع است.

اعمال خشونت به زنان در خانواده جرمي اجتماعي محسوب مي شود و مستقل از شكايت زن  

مي بايد تحت تعقيب قانوني قرار بگيرد.  

23 _كليه قوانين شرعي و عرفي كه تحـت عنـوان دفـاع از نـاموس و شـرف در جـرم  

مرتكبين جنايت عليه زنان تخفيف ميدهند, بايد لغو گردند.  

عقب ماندگيهاي فرهنگي و تعصبات مذهبي تحت عنوان ناموس پرستي امنيت روحـي و جسـمي 

زنان بسياري را به خطر مي اندازد, دولتهاي مذهبي و بسياري از قوانين شرعي و عرفي اين عقـب 

ماندگيها و تعصبات را تطهير و پاسداري مىكنند و به آنها دامن مىزنند.  

بمنظور حمايت از حقوق انساني زنان لازم است تا اين قوانين فوراً ملغي شوند و براي جناياتي كه 

از طرف پدر, برادر, شوهر, و يا هر فرد ديگري نسبت به زنان تحت عنوان دفاع از ناموس و نظاير 

آن صورت مىگيرد, مجازات سنگيني تعيين گردد.


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢کتاب صوتی: ایدئولوژی آلمانی قسمت اول (1)

پیشگفتار

🔸فویرباخ (۱)

🔹تظاد نظریه ماتریالیسی و

 ایده آلیستی

✨اثر: مارکس و انگلس🖋📚


صفحات: ۱۴ تا ۱۷


تهیه کننده و تنظیم کننده:

کاوه احمدی 


گوینده گان این بخش:

کاوه احمدی  


September  2017 - Germany 


🔸ایدئولوژی آلمانی مجموعه‌ای از دست نوشته‌های کارل مارکس و فردریش انگلس است که در اوایل مه ۱۸۴۶ نوشته شده است. مارکس و انگلس نتوانستند برای این کتاب ناشری پیدا کنند و تا سالها پس از مرگ نویسندگان کتاب منتشر نشد

🔸لینک صوتی Mp3‌

https://t.me/kargarnews1/8429?single


🔹آدرس کانال تلگرامی: ایدئولوژی آلمانی 

@ideologial


@Ketabegoyah ☆کتاب گویا

🎧📚پروژه کتابخوانی


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 کتاب کاپیتال(سرمایه)☆مارکس 📕 جلد دوم قسمت یکصد و هشتاد و پنجم (185)



🔸 فصل چهاردهم :

اضافه ارزش مطلق و نسبی

🔹 بخش پنجم 

تولید اضافه ارزش مطلق و نسبی، 

📖 صفحات: ۶۸۲ تا ۶۸۳

✍نویسنده:

کارل مارکس 

Karl Marx

گوینده: ژیلااحمدی🎙

ترجمه: ایرج اسکندری📌

تنظیم صدا و موزیک: شرزاد شکارچی

تهیه کننده و تنظیم کننده:کاوه احمدی 


February 2021


🔸لینک صوتیMp3:

https://t.me/kargarnews1/8390?single


@CapitalMarxF

🔹کانال کتاب صوتی کاپیتال (سرمایه) مارکس ☆ کتاب گویا


@Ketabegoyah

☆کانال کتاب گویا☆

📚🎧🎤پروژه کتابخوانی مارکسیستی (صوتی)

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


اخبارتازه امروز 📣 9_12_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 دوشنبه 💠 28_2_2022 🗓 تاریخ میلادی 👆



 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

📧 ایمیل کارگرنیوز:

🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:
(Kargar News)






۱۴۰۰ اسفند ۷, شنبه

🎥 تصاویری از مراسم خاکسپاری سعدی پیران کاسبکار ۳۵ ساله اهل بانه که شب گذشته با شلیک نیروهای سپاه پاسداران و اصابت چند گلوله به سرش جانباخت.


وی متاهل و پدر دو دختر خردسال است.

🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/b7Xhv67E_fE

شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 مقداد حسن نژاد با قید وثیقه از زندان آزاد شد




🔺 طبق خبر رسیده ، "مقداد حسن نژاد" معروف به "کاردوخ" هنرمند ۲۷ ساله اهل "سقز" که قبلا در تاریخ ۹ بهمن ماه توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده بود امروز شنبه ۷ اسفند ماه پس از حدود یک ماه بازداشت ، با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی #سقز آزاد شد.


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‍ 8_زنان شاغل بايد از حق 2 روز مرخصي ماهيانه برخوردار باشند.



زنان حق دارند كه بمنظور استراحت در دوره عادت ماهانه , در هر ماه 2 روز مرخصي بـدون 

كسر حقوق و مزايا داشته باشند.  

9_سپردن هر نوع كار زيان آور به زنان باردار و يا هر نوع كاري كه به تشـخيص مراجـع 

پزشكي به سلامت مادر با جنين لطمه مي زند ممنوع است.  

كار فرما موظف است به زنان بارداري كه به چنـين كارهـايي اشـتغال دارنـد , بـدون كسـر 

دريافتي ها, كار مناسبي بسپارد. هر گاه اين امر ممكن نياشد , زنان شاغل در اين رشته ها بايد  

در تمام طول بارداري از مرخصي با حقوق و مزاياي كامل بر خوردار باشند.  

10_اخراج زنان باردار ممنوع است.  

بسـياري از كارفرمايـان بخـاطر سـودجويي و بـراي سـر بـاز زدن از رعايـت حقـوق زنـان 

باردار,آنان را تحت بهانه هاي مختلف اخراج مي كنند , از اينرو بايد اخراج زنان باردار بـه هـر  

دليل و بهانه اي ممنوع گردد.  

11_زنان بايد از مرخصي كافي براي زايمان برخوردار باشند.  

زنان بايد از حق 16 هفته مرخصـي ويـژه زايمـان , 8 هفتـه قبـل و 8 هفتـه پـس از زايمـان ,  

برخوردار باشند. مدت مرخصي ويژه زايمان ميتواند به تشخيص پزشك افزايش پيدا كنـد , در 

دورة مرخصي زايمان بايد حقوق و مزاياي كامل به زنان پرداخت گر دد. مرخصي زايمان بايد 

جزو سابقه كار محسوب شود. كارفرما حق ندارد شغل زن را پس از بازگشت بـه كـار تنـزل  

دهد.  

12_والدين بايد از مرخصي كافي براي نگهداري از نوزاد بر خوردار باشند.  

علاوه بر مرخصي پس از زايمان براي مادر , مادر يا پدر نوزاد تازه متولد شده بايد حق دا شته 

باشند تا پيش از موعد اسـتفاده از مهـد كـودك حـداقل از 24 هفتـه مرخصـي بـدون كسـر  

دريافتي ها براي نگهداري و مراقبت از نوزاد خود استفاده كنند . اولياي نوزاد ميتوانند با توافـق  

مشترك اين مرخصي را ميان خود تقسيم كنند و يا يكي از طرفين از تمام مرخصي بر خـوردار  

شود, تا رفتن كودك به مهد كودك وظيفه نگهداري از ان به عهدهٍ يكـي از والـدين بـا حفـظ  

دستمزد از بودجه كارفرما يا صندوق بيمه اجتماعي دولت خواهد بود . همچنين بمنظور تسـهيل 

وظايفي كه پدر در بدو تولد نوزاد بعهده دارد , بايد از حق 2 هفته مرخصي با حقـوق در زمـان تولد نوزاد, برخوردار باشد. مرخصي والدين براي نگهداري نوزاد بايـد جـزو سـابقه كـار انهـا  

محسوب گردد و شغل آنان پس از بازگشت به كار نبايد تنزل پيدا كند.  

  

13_به مادران شاغلي كه به نوزادان خود شير ميدهند.  

بايد به اين منظور حداقل 2 نوبت نيم ساعته در روز فراغت داده شود . روز كار مادراني كه 

به نوزاد خود شير ميدهند نبايد از 6 ساعت تجاوز كند.


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢قتل یک کاسبکار در مرز بانه توسط نیروهای سپاه پاسداران



🔺یک کاسبکار بانه‌ای در اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران به قتل رسید.


جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ (۲۵ فوریه ۲۰۲۲)، یک کاسبکار اهل روستای "کریم‌ آباد" بانه با هویت سعدی پیران ۳۵ ساله به دلیل شلیم مستقیم نیروهای سپاه پاسداران به قتل رسید.

 

نیروهای سپاه پاسداران در سه راهی "بوین" و بدون هیچ گونه اخطار قبلی به سوی اتومبیل این کاسبکار شلیک کرده که در نتیجه تیراندازی چند گلوله به سر وی اصابت کرده است.


 در زمان تیراندازی سعدی پیران هیچ گونه کالایی در ماشین خود نداشته است. 

جسد این کاسبکار که متاهل و پدر دو فرزند نیز بوده به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

 https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢فراخوان مشترک دهها تشکل‌ مستقل بازنشستگان پیرامون تجمع یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

 ‍



تا محرومیم و زیر فشار، معترض باقی خواهیم ماند!


🔺به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم اما برای ما بازنشستگان و مستمری بگیران؛ معیشت، زیست و تامین  ضروری ترین نیازهای زندگی همچنان دغدغه ای عذاب آور است. 

رنج و محرومیت روز افزون ناشی از چندین دهه سیاست های مخرب و ضد کارگری دولت های حاکم پای ما بازنشستگان را از تیرماه ۱۳۹۹ در روزهای یکشنبه به صحنه اعتراضات خیابانی کشید ؛ در همین زمان با اتحاد و همبستگی موفق به کسب نسبی بخشی از حقوق پایمال شده خود شدیم. اما با تورم های ۴۵ در صدی قیمت کالاها و خدمات و افرایش بیش از ۶۵ درصدی قیمت مواد خوراکی مجددا خط فقر شدیدتری به ما تحمیل شد.

 همه ی ما بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر از ما حتی حداقل بگیر هم نیستیم ، همچون سایر اقشار زحمتکش جامعه، با حقوقهای چندین برابر زیر خط فقر ، روزگاری جهنمی را با مرارت می گذرانیم:


-هزینه های بهداشت و درمان کمرشکن و وضعیت پوشش بیمه ای با پرداخت حق بیمه های رنگارنگ ، خیلی اسفبار است.

- همسان سازی واقعی و کامل حقوقمان بدلیل چپاول صندوقها توسط دولت و عدم اعمال قانون برای بازپس گیری سرمایه ی به یغما رفته مان، نیز هنوز پا در هواست،

 - میزان عیدی که بر اساس قانون، بایستی حداقل دوماه حقوق باشد  نیز مبلغ ناچیزی در نظر گرفته شده ست که حتی کفاف خریدن چند قلم مایحتاج ضروری خانواده  را نیز نمی دهد، و با این روند سراسر تبعیض ، منزلت اجتماعی ما را به بازی گرفته اند.

 پس از ماهها تجمعات مکرر و طرح مطالبات قانونی و برحقمان، هنوز شما متولیان مرفه و بی درد با آن زندگی فوق تصور "لاکچری" تان ،نه تنها بر ما بلکه بر اکثریت جامعه، طرحها و تصمیماتی را تحمیل میکنید که فقط ریاضت کشی و فقر خانمان‌سوز را رقم میزند و خود را عامدانه به کری و کوری زده اید و به یک کلام درب همچنان برایمان بر یک پاشنه  می چرخد.

اما ما بازنشستگان نیز همچنان زیر بار این شرایط تحمیلی مشقت بار نخواهیم رفت و سنت تجمعات خیابانی سراسری خود را در «یکشنبه» های اعتراضی ، متحد و گسترده تر، پی خواهیم گرفت و همواره بر این باوریم که:


 تنها کف خیابون، بدست میاد حقمون!



دیدار ما :

یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت ۱۰/۳۰  صبح

تهران‌، ‌مقابل مجلس

شهرستانها‌‌، ادارات کل تامین اجتماعی




امضا کنندگان:

۱-کارگران و بازنشستگان تهران

۲-بازنشستگان استان مرکزی

۳-بازنشستگان استان خراسان جنوبی

۴-کانون‌گفتگوی بازنشستگان تامین اجتماعی

۵- هم اندیشی بازنشستگان تامین اجتماعی کرج

۶-بازنشستگان استان گیلان 

۷-بازنشستگان استان مازندران 

۸-اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

۹-بازنشستگان استان البرز

۱۰-بازنشستگان استان اردبیل 

۱۱-بازنشستگان استان اصفهان

۱۲-بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین

۱۳-گروه بازنشستگان مستقل  تهران

۱۴-بازنشستگان استان لرستان

۱۵-گروه اتحاد بازنشستگان 

۱۶-بازنشستگان استان آذربایجان شرقی 

۱۷-بازنشستگان استان آذربایجان غربی 

۱۸-بازنشستگان استان کرمانشاه

۱۹-بازنشستگان روشنفکر

۲۰-بازنشستگان استان مازنداران 

۲۱-شورای بازنشستگان ایران

۲۲-بازنشستگان استان خوزستان 

۲۳-بازنشستگان استان کرمان 

۲۴-بازنشستگان استان یزد

۲۵- گروه معلمان و کارگران ۱۹ اسفند

۲۶-بازنشستگان استان ایلام

۲۷-بازنشستگان استان فارس

۲۸-بازنشستگان تامین اجتماعی البرز(بتا)

۲۹-بازنشستگان مستقل ومطالبه گر استان کرمانشاه

۳۰-صنف بازنشستگان کارگری مستقل گیلان

۳۱-پیشکسوتان پیشرو هرمزگان


تا حق خود نگیریم،آرام نمی نشینیم


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢انتقال مقداد حسن‌نژاد هنرمند جوان سقزی به زندان این شهر


🔺روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ (۲۳ فوریه ۲۰۲۲)، مقداد حسن‌نژاد معروف به "کاروخ" هنرمند ۲۷ ساله اهل سقز پس از ۲۵ روز نگهداری در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی سقز منتقل شده است.برای آزادی موقت این هنرمند جوان وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی درخواست شده است. این میزان وثیقه تاکنون تامین نشده است.


مقداد حسن‌نژاد تهیه‌کننده و کارگردان جوان اهل سقز روز شنبه ۹ بهمن‌ ۱۴۰۰ (۲۹ ژانویه ۲۰۲۲) در یکی از خیابان‌های سقز بدون ارائه دستور قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل شده بود.


گفتنیست که مقداد حسن‌نژاد تاکنون چند فیلم کوتاه تحت عناوین «خیابان‌ها به روایتی دیگر»، «بازنه» و «Exit» را تهیه و کارگردانی کرده است. 


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

⭕️بەردەوامی دەستبەسەرکرانی چالاکێکی کرێکاری شاری سنە

 


“ڕێبوار عەبدۆڵاهی” چالاکی کرێکاری خەڵکی سنە هێشتا لە دەستبەسەرگەی ئیدارەی ئیتلاعاتی شاری سنە دەستبەسەرکراوە و هیچ هەواڵێک لەسەر چارەنووسی ئەو چالاکە کرێکاریە لەبەردەستدا نییە.


بەپێی وتەی سەرچاوەیەكی ئاگادار، “ڕێبوار” لە ماوەی دەستبەسەرکرانی هەتا ئێستا چەند جار پەیوەندی تەلەفوونی لەگەڵ بنەماڵەکەدا بووە و لە چاوپێکەوتن لەگەڵ پارێزەر و بنەماڵەکەی بێبەش کراوە. جێگای ئاماژەیە “ڕێبوار عەبدۆڵاهی” ڕۆژی ١٠ی مانگی ڕێبەندانی ئەم ساڵ، لە کاتی چوونە دەرەوە لە ماڵەکەی بە بێ هەبوونی هیچ بەڵگەیەکی یاسایی لە لایەن هێزەکانی ئیدارەی ئیتلاعاتی سنە دەستبەسەرکرا.


کولبرنیوز

kolbarnews

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


⭕️درێژەی دەستبەسەرکرانی “زەمانە زێویە” و ئازاد کردنی هاوژینەکەی

ڕۆژی پێنج شەممە ٥ی مانگی ڕەشەمە، بڕیاری دەستبەسەر کردنی “زەمانە زێویە”، چالاکی مەدەنی خەڵکی سەقز لەلایەن دەزگای دادی ڕژیمەوە بۆ مانگێکی دیکە درێژ کرایەوە. هاوکات،  “کاوە ڕەشید زادە”، هاوژینی “زەمانە زێویە” دوای دوو حەفتە دەستبەسەر کرانی بە دانانی بارمتە و بە شێوەی کاتی ئازاد کرا.


“زەمانە زێویە” تەمەن ٢٩ ساڵ و خاوەن بڕوانامەی لیسانسی ماف ناسی پەیامی نووری سەقز، ڕۆژی دووشەممە ٩ی مانگی ڕێبەندانی ١٤٠٠ی هەتاوی لەلایەن هێزەکانی ئیدارەی ئیتلاعاتی سەقز لە ماڵەکەی خۆیدا دەستبەسەر کرا. جێگای ئاماژەیە ئەو هاوڵاتیە لە ماوەی مانگی ڕابردوودا لە مافی هەبوونی پارێزەر و هەروەها چاوپێکەوتن لەگەڵ بنەماڵەکەی بێبەش بووە و شەوانە لە بەندی قەرەنتینەی ناوەندی چاکسازی و پەروەردەی سنە ڕادەگیرێت و ڕۆژانەش بە مەبەستی لێپرسینەوە دەگوازرێتەوە بۆ دەستبەسەرگەی ئیتلاعاتی ئەو شارە.


کولبر نیوز

kolbarnews

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢اقدام سندیکای کارگران صنعتی آلمان - شهر فرانکفورت ⭕️نور صلح

🔺حمله روسیه به اوکراین باعث شد که وحشت از جنگ فراگیر شود. در شهرهای گوناگون اروپا مردم علیه جنگ تظاهرات می‌کنند و به شکل‌های گوناگون علاقه خود به صلح و آرامش را به‌ نمایش می‌گذارند. اقدام سندیکای کارگران صنعتی آلمان در این راستا هم جالب و دیدنی است: در ساختمان این سندیکا در شهر فرانکفورت چراغ‌های دفاتر  طوری روشن شده‌اند که واژه PEACE (صلح) خودنمایی کند.

 

شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢جنگ و انقلاب بخشهای کوتاهی از سخنرانی ١٤ (٢٧) مه ١٩١٧ و. ای. لنين


✍چه چیزی سبب جنگ شد، چه طبقاتی در آن شرکت دارند، و چه شرایط تاریخی و اقتصادی باعث شروع آن شد. تا آنجا که من توانسته‌ام شیوه برخورد به مسأله جنگ در جلسات عمومی و حزبی را پیگیری کنم، به این نتیجه رسیده‌ام که دلیل وجود این همه سوء تفاهم در مورد این موضوع، در اغلب موارد، آن است که هنگام پرداختن به مسأله جنگ، به زبانهایی کاملا متفاوت سخن ميگويیم.

از دیدگاه مارکسیسم، یعنی از دید سوسیالیسم نوین علمی، موضوع اصلی در هر بحثی بوسیله سوسیالیستها در مورد چگونگی ارزیابی جنگ و چگونگی برخورد با آن، این است: جنگ به چه دلیلی انجام ميشود، و کدام طبقات آن را بر صحنه آورده و هدایت ميکنند. ما مارکسیستها از آن دسته افرادی نیستیم که مخالف قسم خورده همه جنگها هستند. ما ميگويیم: هدف ما دست یافتن به نظام سوسیالیستی جامعه است که با محو تقسیم بشریت به طبقات، با امحاء هر گونه استثمار انسان به دست انسان و ملت بوسیله ملت، بناگزیر همانا احتمال بروز جنگ را از میان خواهد برد.


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

#کارگرنیوز 

@kargarnews1


اما در جنگ برای دستیابی به آن نظام سوسیالیستی جامعه، ما مجبور به رویارویی با شرایطی هستیم که طی آن، مبارزه طبقاتی در هر ملت مفروضی بتواند علیه جنگ میان ملتهای مختلف سر برآورد، جنگی که سرنوشت آن را همین مبارزه طبقاتی معلوم خواهد کرد. از اینرو، ما نميتوانیم وقوع جنگهای انقلابی، یعنی جنگهای حاصل از مبارزه طبقاتی، جنگهایی را که از سوی طبقات انقلابی بر پا ميشوند و جنگهایی را که دارای اهمیت انقلابی مستقیم و مبرم هستند، غیر محتمل بدانیم.


▪︎صلح بر اروپا حاکم بود، اما به این دلیل که سلطه ملل اروپایی بر صدها میلیون مردم مستعمرات، تنها با جنگهای پیوسته، پی در پی و پایان‌ناپذیری حفظ ميشد که ما اروپایی‌ها اصولا آنها را جنگ نميدانیم، زیرا اکثریت قریب به اتفاق آنها هیچ شباهتی به جنگ نداشتند، بلکه همانند کشتارهای وحشیانه و قتل عام مردم غیر مسلح بودند. موضوع این است که اگر بخواهیم بدانیم که جنگ کنونی برای چیست، باید ابتدا کل سیاستهای قدرتهای اروپایی را بررسی کنیم. نباید این یا آن نمونه، و این یا آن مورد خاص را در نظر بگیریم که ممکن است به آسانی از زمینه پدیده‌های اجتماعی بیرون کشیده شده باشد، و این ارزشی ندارد، زیرا نمونه خلاف آن را نیز ميتوان به همان آسانی ذکر کرد. اگر ميخواهیم بفهمیم که جنگ کنونی چگونه به شکلی استوار و اجتناب‌ناپذیر، از این نظام زايیده شد و رشد کرد باید کل سیاست تمامی نظام دولتهای اروپایی را در نظر بگیریم.


ما ميگويیم: اگر سیاستهای هر دو گروه متخاصم را طی چندین دهه اخیر مطالعه نکرده‌اید - تا از عوامل تصادفی و نقل نمونه‌های نادر پرهیز کنید - و اگر نشان نداده‌اید که این جنگ چه روابطی با سیاستهای پیش از جنگ دارد، پس نميفهمید که این جنگ برای چیست.


▪︎سیاستهای واقعی دو گروه غولهای سرمایه‌داری - بریتانیا و آلمان، که به اتفاق متحدان خود، علیه یکدیگر وارد میدان شده‌اند - یعنی سیاستهایی را که از دهها سال پیش از جنگ در پیش گرفته بودند باید مورد مطالعه قرار داد و کل آنها را درک کرد. اگر این کار را نکنیم، نه تنها یک ضرورت اساسی سوسیالیسم علمی و بطور کلی تمامی علم الاجتماع را نادیده گرفته‌ایم، بلکه قادر به درک هیچ چیزی در مورد جنگ کنونی هم نخواهیم بود. در این صورت، به جای میلیوکوف خائن نشسته‌ایم که دارد شووینیسم و نفرت ملی از ملت دیگر را با روشهایی تبلیغ ميکند که همه جا بدون استثناء پیاده ميشوند

 

▪︎جنگ، ادامه سیاست است با وسایلی دیگر. هنگامی که شهری‌های انقلابی و دهقانان انقلابی فرانسوی، در اواخر قرن هجدهم، سلطنت را با وسایل انقلابی برانداختند و جمهوری دمکراتیک برقرار کردند - هنگامی که شر سلطنت، و همینطور زمینداران را به شیوه انقلابی از سر خود کم کردند - آن مشی طبقه انقلابی، پایه‌های بقیه اروپای خودکامه، تزاری، امپراتوری و شبه فئودالی را به لرزه واداشت. و ادامه اجتناب‌ناپذیر آن مشی طبقه پیروز انقلابی در فرانسه، جنگهایی بود که همه کشورهای سلطنت‌طلب اروپا، با ائتلاف معروف‌شان، طی جنگی ضد انقلابی علیه فرانسه انقلابی، در آن صف بستند. همانطور که مردم انقلابی فرانسه برای نخستین بار در داخل کشور، توان انقلابی را به میزانی نشان داد که قرنها بود سابقه نداشت، در جنگ اواخر قرن هجدهم نیز، با تغییر کل نظام استراتژی خود، کنار گذاشتن همه قوانین و سنتهای قدیمی جنگ، جایگزین ساختن ارتش نوین انقلابی مردم بجای نیروهای مسلح قدیمی و آفریدن روشهای نوین جنگ، خلاقیت انقلابی عظیم مشابهی را به نمایش گذاشت.

▪︎این سیاستها یک چیز را به ما نشان ميدهند: رقابت مداوم اقتصادی میان دو غول بزرگ اقتصاد سرمایه‌داری. در یک سو بریتانیا را داریم، کشوری که بخش اعظم کره زمین را در اختیار دارد، کشوری که از نظر ثروت، مقام اول را کسب کرده و این ثروت را نه به وسیله کار کارگران خود، بلکه بیشتر از طریق استثمار مستعمرات بی شمار و بوسیله قدرت وسیع بانکهایش گرد آورده است. این قدرت در رأس همه بانک‌های دیگر است که به صورت گروه کوچک بی اهمیتی از چهار یا پنج بانک عمده به وجود آمده که میلیاردها روبل سرمایه اندوخته‌اند و این پولها را به صورتی بکار مياندازند که بی اغراق ميتوان گفت امروز هیچ تکه زمینی در دنیا وجود ندارد که سرمایه انگلیسی آن را با هزار و یک رشته به دام نیانداخته باشد. این سرمایه در آغاز قرن حاضر، که فعالیتهایش در ورای مرزهای کشورها گسترش یافت و گروهی از بانک‌های بزرگ را به وجود آورد که ثروت هنگفتی در دست داشتند، افزایش یافت. و سرمایه‌ای شد که با ایجاد این گروه کوچک بانکی، تمام دنیا را در دام میلیاردهای خود اسیر کرده است.


▪︎در سوی دیگر، و در جهت مقابل این گروه اساساً انگلیسی - فرانسوی، گروه دیگری از سرمایه‌داران را داریم که حتی حریص‌تر، درنده‌تر و غارتگرتر است، گروهی که هنگامی بر سر میز ضیافت سرمایه‌داران رسید که همه صندلی‌ها اشغال شده بود، اما این یکی، روش‌های جدیدی را برای گسترش تولید سرمایه‌داری، تکنیک‌های پیشرفته و تشکیلات برتری را در مبارزه آنها وارد کرد، که سرمایه‌داری کهن، سرمایه‌داری عصر رقابت آزاد را به سرمایه‌داری تراستها، سندیکاها و کارتل‌های بزرگ تبدیل کرد. این گروه، آغاز تولید سرمایه‌داری دولتی را مطرح کرد که قدرت عظیم سرمایه‌داری و قدرت عظیم دولت را در یک مکانیسم واحد آمیخت و دهها میلیون مردم را وارد تشکیلات واحد سرمایه‌داری دولتی کرد. این است تاریخ اقتصادی، و این است تاریخ دیپلماتیک با عمر چند ده سال، که هیچ کس نميتواند بر آن چشم بپوشد. این تنها و تنها علامت راهنما برای حل مسأله جنگ به صورتی شایسته است؛ شما را به این نتیجه ميرساند که جنگ کنونی هم حاصل سیاست‌های طبقاتی است که در آن درگیر شده اند، و حاصل سیاست‌های دو غول برتری است که مدتها پیش از جنگ، تمام دنیا و همه کشورها را در دام استثمار مالی گرفتار کرده‌اند و کره زمین را از نظر اقتصادی میان خود تقسیم کرده‌اند. آنها باید که با هم برخورد ميکردند، زیرا تقسیم مجدد این برتری، از دیدگاه سرمایه‌داری، اجتناب‌ناپذیر شده بود.


▪︎جنگ کنونی، ادامه سیاست تسخیر، به گلوله بستن ملتها، خصومت‌های باور نکردنی آلمانی‌ها و بریتانیایی‌ها در آفریقا، و بریتانیایی‌ها و روسها در ایران است؛ اما مشکل بتوان گفت کدامیک بیشتر جنایت کرده است. به همین دلیل بود که سرمایه‌داران آلمانی به چشم دشمن به آنها مينگریستند. ميگفتند آه، شما به این دلیل قدرتمندید که ثروتمند هستید؟ اما ما قدرتمندتریم، به این دلیل هم، همان حق "مقدس" غارت را داریم. تاریخ سرمایه مالی بریتانیا و آلمان در مدت چند دهه پیش از جنگ، چنین است. تاریخ روابط روس و آلمان، روس و بریتانیا، و آلمان و بریتانیا چنین است. و این کلید راهنمای فهمیدن علت جنگ است. به این دلیل است که داستانی که این روزها در مورد دلیل جنگ سر زبانهاست، فریب محض است. آنها با از یاد بردن تاریخ سرمایه مالی، و تاریخ چگونگی به پا کردن این جنگ بخاطر تقسیم مجدد، جریان را به این شکل مطرح ميکنند: دو ملت در صلح و صفا ميزیستند، بعد ناگهان یکی به دیگری حمله کرده و آن دیگری هم جواب حمله را داد...


🔹متن کامل در لینک زیر:

http://lenin.public-archive.net/fa/L2474fa.html


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢نه به جنگ امپریالیستی، زنده باد سوسیالیسم




شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

✍در صورت تهديد وقوع جنگ وظیفه‌ی کارگران و نمایندگان پارلمانی آن‌ها در کشورهای دیگر، آن است که آن‌چه در توان دارند به‌کار گیرند تا با در پیش گرفتن اقداماتِ در خور، از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

این اقدام‌ها البته می‌تواند بنا بر شدت‌گیری مبارزه طبقاتی و موقعیت سیاسیِ عمومی تغییر پذیرد و یا تشدید شود.

اگر با این همه جنگ درگیر شود، وظیفه آن‌هاست که دست به اقداماتی بزنند تا هر چه سریع‌تر جنگ را به پایان آورند و از بحران اقتصادی و سیاسی‌ای که جنگ پدید آورده است بهره‌برداری کنند

 و  توده‌های مردم را برانگیزند و سرنگونی حاکمیت طبقاتی سرمایه‌داری را شتاب بخشند.


قطعنامه‌ی پیشنهادی رزا لوکزامبورگ در کنگره‌ی اشتوتگارت ۱۹۰۷


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢نه به جنگ امپریالیستی، زنده باد سوسیالیسم 📢 سخن روز /۶ اسفند ماه ۱۴۰٠

 

⭕️نا بۆ شەڕی ئیمپریالیستی، بژی سۆسیالیسم


ارتش روسیه در بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه 2022، برابر با پنجم اسفند 1400 مراکزی نظامی در داخل خاک کشور اوکراین را مورد اصابت موشک و بمب قرار داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا کرد که عملیاتی ویژه ای را شروع کرده که هدف آن اشغال اوکراین نیست، بلکه گویا آنرا طبق تقاضای مردم دنباس (شامل جمهوری های دونتسک و لوهانسک) و به قصد محافظت از مردم شرق اوکراین انجام می دهد. او ادعا کرد که میخواهد کشور از زیر بار نظامیگری و تسلط نازی ها درآورد. در واقع این عملیات به قصد سرنگونی حکومت دست راستی افراطیِ رلنسکی صورت گرفته که به جبهه آمریکا و دولتهای غربی پیوسته است و جایگزین کردن آن با حکومتی مطیع امپریالیسم روسیه است. در اینجا کابینه پوتین در تبلیغات جنگی خود از خاطرات تاریخی روس ها در مورد جنایات نازی ها در خاک شوروی سابق در جنگ جهانی دوم سوءاستفاده کرده و میکند.  


جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

#کارگرنیوز 

@kargarnews1


.

عملیات ارتش روسیه پس از آن آغاز شد که سازمان اتلانتیک شمالی ( مشهور به ناتو) نقشه قدیمی تنظیم شده ی جذب اوکراین به عنوان سی و یکمین عضو خود را در دستور اقدام گذاشت. از نظر هیئت حاکمه روسیه این اقدام قراردادهای پیشین امضا شده مبنی بر عدم جذب اوکراین به ناتو را نقض کرده و امنیت روسیه را به خطر می انداخت. زیرا اگر اوکراین به ناتو بپیوندد از امتیازهای برخوردار خواهد شد که یکی از آنها چنین است: " اگر هر عضور ناتو مورد حمله قرار گیرد باقی اعضا وظیفه دارند از آن دفاع کنند." پوتین، که همیشه از اوکراین به عنوان بخشی از روسیه یاد کرده، از سران ناتو و لاجرم دولت آمریکا خواست از پیوستن اوکراین به صفوف سازمانشان صرفنظر کرده و سلاح های تهاجمی گرد آورده در اروپای شرقی را عقب بکشند. اما آنها پیشنهاد مذکور را رد کردند. ارتش و کابینه پوتین برای نشان عزم روسیه در جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو مانور مشترک بزرگی با بلاروس با 150 هزار سرباز در مرز آن کشور را سازمان داده و عملی کرد. دولتین آمریکا و بریتانیا سلاح ظاهرا دفاعی زیادی را روانه اوکراین کرده و محاصره های اقتصادی پیشین علیه روسیه را تشدید نمودند. ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، ضمن دیدار با پوتین در مسکو به رسانه ها گفت که باید نگرانی های امنیتی روسیه را به رسمیت شناخت. او به این ترتیب صف حکومت فرانسه از دولت های آمریکا و بریتانیا را جدا کرد. دولت ایتالیا و اطریش نیز، که به شدت وابسته به گاز روسیه هستند، موضعی مشابه گرفتند. دولت آلمان سیاست پشتیبانی از حکومت زلنسکی را اتخاذ و تحریم هایی علیه روسیه را وضع کرد، اما همزمان خواستار حل مسئله از طریق دیپلماتیک با در نظر گرفتن منافع دو سوی مناقشه شد. 

حکومت زلنسکی، که محصول کودتای غربگرای 2014 می باشد، در گرماگرم این موضعگیری ها در 17 فوریه حمله به دو ایالت دونتسک و لوهانسک را تشدید کرد که در 2014 اعلام استقلال کرده بودند و متقابلا با مقاومت سخت آنها روبرو گشت. کابینه پوتین در 21 فوریه با اتکا به رای پارلمان استقلال دو ایالت مذکور را به رسمیت شناخت. دولت های آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا و ژاپن این اقدام را محکوم کردند. هیات حاکمه چین، که قاعدتا در کنار روسیه قرار دارد، بدون به رسمیت شناختن دو ایالت نامبرده این عمل را موجب تشدید مناقشه شمرد و خواستار خویشتنداری طرفین گردید.

کشمکش بین کشورهای امپریالیستی مورد اشاره قبل از هر کس دودش به چشم کارگران و مردم ستمدیده میرود. هم اکنون حکومت زلنسکی با سوءاستفاده از بحران ایجاد شده ابتدا اعتصابات کارگری و گردهمآیی های اعتراضی و آزادیخواهانه را ممنوع کرد و سپس با اعلام حکومت نظامی تمام آزادی های فردی و اجتماعی را تا اطلاع ثانوی معلق نمود. در روسیه نیز بر اساس بیانیه های نیروهای کمونیست در این کشور عملیات نظامی فوق به پوتین و دار و دسته اش نیز امکان می دهد تا انترناسیونالیست ها را بیشتر تحت فشار و محدودیت قرار دهند. آنها همزمان امکان می یابند تا سرپوشی بر اعتراضات کارگران فقز و استبداد زده و ضد سرمایه بگذارند و نظرات مردم خواهان رفاه و آزادی را با تقویت شوونیسم روسی تحت شعاع قرار دهند. به همین ترتیب حکومت آمریکا تلاش دارد با دمیدن بر تبلیغات جنگی معضلات داخلی را حاشیه ای کند. دولت آمریکا همچنین میخواهد از فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشورهای اروپایی مشتری گاز روسیه را وادارد تا قراردادها را لغو کرده و گاز مورد نیاز خود را از آمریکا خریداری کنند. شرکت های روسی 40 درصد گاز مصرفی در اروپا را تامین میکنند.

هر دو طرف مناقشات و کشمکش تبلیغاتی و نظامی یاد شده متجاوز، ضد کارگر حق طلب و ضد آزادیخواهان هستند. کمونیست های انترناسیونالیست وظیفه دارند تا اقدامات گوناگون هر دو جانب و بویژه جنگ ضد انقلابی کنونی علیه مردم اوکراین را محکوم کرده و بر ضرورت همدردی با مردم غیرنظامی پای بفشارند. باید از حق تعیین سرنوشت مردم دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و ساکنان غرب آن دفاع کرد. اما در همان حال اقدامات روسای پرو روس حاکم بر دو ایالت یادشده، که فعالیت کمونیستها را ممنوع کرده اند،محکوم نمود.


جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

📕کتاب صوتی/مانیفست حزب کمونیست Mp3 ✨نویسندگان: مارکس و انگلس🖋📚 🔺 قسمت دوازدهم (12)



صفحات: ۶۱ تا ۶۲


پرولترهای جهان متحد شوید


ن - (۵) قسمت پایانی این کتاب


🔹۴- موضعگیری کمونیستها در قبال احزاب گوناگون اپوزیسیون 


تهیه کننده و تنظیم کننده:

کاوه احمدی 


گوینده گان این بخش:

عرفان علی ویسی و کاوه احمدی  


September  2017 - Germany 


🔸لینک صوتیMp3:

https://t.me/kargarnews1/8391?single


💢مانیفست در واقع برنامهٔ اتحادیه کمونیست‌ها بود که توسط مارکس و انگلس منتشر شد. تز اصلی این برنامه چگونگی سرنگونی سرمایه‌داری با عمل انقلابی پرولتاریا و حرکت به‌سوی جامعه‌ای بی‌طبقه است.

@manifestc

🔵 آدرس کانال (صوتی)


@Ketabegoyah ☆کتاب گویا

🎧📚پروژه کتابخوانی


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 کتاب کاپیتال(سرمایه)☆مارکس 📕 جلد دوم قسمت یکصد و هشتاد و چهارم (184)

 🔸فصل سیزدهم:

بند ۱۰ :

صنعت بزرگ و کشاورزی

📖 صفحات: ۶۷۸ تا ۶۸۱

✍نویسنده:

کارل مارکس 

Karl Marx

گوینده: ژیلا احمدی🎙

ترجمه: ایرج اسکندری📌

تنظیم صدا و موزیک: شرزاد شکارچی

تهیه کننده و تنظیم کننده:کاوه احمدی 


February 2021


🔸لینک صوتیMp3:

https://t.me/kargarnews1/8390?single


@CapitalMarxF

🔹کانال کتاب صوتی کاپیتال (سرمایه) مارکس ☆ کتاب گویا


@Ketabegoyah

☆کانال کتاب گویا☆

📚🎧🎤پروژه کتابخوانی مارکسیستی (صوتی)


کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

📚کتاب بخوانیم برای آگاهی و رهایی از بند




📕پروژه کتابخوانی کتاب گویا، کتاب های مهم و سیاسی به صورت صوتی در این کانال موجود هستند.


🔹️آدرس کانال تلگرامی:

@Ketabegoyah

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢 واژگونی خودرو سواری حامل کولبران




🔺 طبق خبر دریافتی روز گذشته جمعه ۶ اسفندماه ، ۱۴۰۰ یک خودرو سواری حامل کولبران در نزدیکی روستای تازه آباد سریاس واژگون و موجب زخمی شدن راننده خودرو و تعدادی از کولبران شد.

گفته میشود که زخمی شده ها توسط فوریت پزشکی به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده اند .


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 انفجار مواد محترقه موجب آتش سوزی ۵ غرفه سیگارفروشی در دولت آباد شد


🔺 طبق گزارش دریافتی روز جمعه ۶ اسفند ماه، انفجار مواد محترقه موجب آتش سوزی در ۵ غرفه سیگارفروشی در شهرک دولت آباد کرمانشاه شد .

این نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال در کرمانشاه بود که به ثبت رسید.


شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبارتازه امروز 📣 7_12_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 شنبه 💠 26_2_2022 🗓 تاریخ میلادی 👆

 


 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

https://t.me/kargarnews1 


📧 ایمیل کارگرنیوز:

Krgarnewz@gmail.com 


🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

www.karegarnews.blogspot.com


🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

https://www.facebook.com/KaregarNews/


🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:

https://youtube.com/channel/UC2CXO44zmGwwUGDjfJ48viw

(Kargar News)




۱۴۰۰ اسفند ۶, جمعه

امروز1400/11/06طی تماس تلفنی که با فاییزه نوری‌زاد(همسر ریبوار عبداللهی)داشتم جویای حالِ ریبوار شدم،به گفته ایشان دیروز ساعت ده صبح با خانواده در تماس بوده و سلامتی خود را اعلام نموده.

 ‍


خانواده ایشان غیر از تلفن و جویا حال ریبوار هیچ اطلاعی از پرونده وی ندارند؛ماموران اطلاعات سنندج،

تکلیف پرونده ریبوار را به امروز و فردا می‌اندازند و رسما در این مدت بدقولی خود را نشان دادند.

جهت اطلاع دوستان،

ریبوار عبداللهی،آرش محمدی و خبات شکیبا هرسه مشغول به کارگری هستند؛

ایشان مثل هزاران کارگر شرافتمند سرپناه یا ساختمان،برای جامعه میسازند تا انسانها از مسکن برخوردار باشند اما چرا باید جای آنها زندان باشد؟! 


ما کارگران از دادستان و اطلاعات و همچنین نیروهای امنیتی کشور سوال داریم که این همه دَم از امنیت میزنید چه امنیتی برای ما کارگران فراهم کرده‌اید؟

آیا وجودِ ناامنی اقتصادی،حقوق نجومی،راند خواری،تورم،بی‌کاری،کولبری،نبود آزادی بیان و جود احزاب در کشور

وهمچنین وجود برخی از مدیران یا مسئولین دولتی از جمله آقای خاوری و آقای بابک زنجانی و ربوده‌ شدن پرونده‌های سرّ و... 

از امنیت کشور است؟

در این کشور صدها خانواده‌ی طبقه کارگر فرزندانشان را به هزاران درد و رنج بزرگ کردند و به مدرسه ودانشگاه فرستادند تا که آدم‌های تحصیل کرده‌ای باشند

اما متاسفانه آینده‌ای از جنس بیکاری را برای آنها رقم زده‌اید.... 


متاسفم برای دولت جمهوری اسلامی که چهل و سه سال از حکومتش در این کشور میگذرد اما هنوز ادعا دارد که ایران زندانی سیاسی ندارد پس این همه بازداشتین فعالان کارگری و معلمان کیستد؟

انسانهای بازداشت شده،معترض به همه مناسبات سرمایه‌داری هستند.

بازداشت شدگان یا زندانیان سیاسی و کارگران زندانی حق دارد هرگونه گرایشاتی داشته باشند،

و دولت جمهوری اسلامی حق ندارد فعالین کارگری و معلمان را متهم و بازداشت کند.

و یا آنها را ساعت‌ها و ماه‌ها در سلول‌های انفرادی  حبس کند. 


سلول انفرادی نوعی شکنجه‌ی روحی و روانی است.

ما خواهان دادگاهی‌های علنی برای زندانیان سیاسی و معلمان هستم تا مردم و طبقه کارگر مطلع شوند که جرم آنها چیست!


زندانیان سیاسی آزاد باید گردند.

معلمان برابری طلب آزاد باید گردند.

اتحاد و همبستگی رمزِ موفقیت ماست.


"عثمان اسماعیلی"


جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اغلب در مشاغل زنانه و رشته هايي كه بخش عمـده شـاغلين آن را زنـان تشـكيل ميدهنـد

 ‍


 4_كليه مشاغل بايد بر مبناي معيارهاي عيني يكساني ارزيابي و طبقه بندي شوند.  

 

سطح دستمزدها پائين تر از رشته هاي مشابه است . بمنظور رفع اين نـابرابري لازم اسـت كـه  

سطح حقوق پايه و كليه مزاياي شغلي در تمام رشته ها بر مبناي معيارعاي عيني يكساني نظيـر  

سختي كار, شدت كار, سابقه و تخصص  

كارگران و كاملاً مستقل از جنسيت كارگر تعيين گردد.  

5_در ازاي كار برابر مزد برابر پرداخت گردد.  

در شرايط كاري يكسان عمدتاً به زنان مزد كمتري از مردان پرداخت مي شود , اين تبعيض 

بايد كاملاً از بين برود. براي تحقق واقعي و عملي اصل دستمزد برابر به ازاي كـار برابـر بايـد  

حقوق پايه و كليه مزاياي شغلي در كليه مشاغل بـراي زن و مـرد بـه يكسـان تعيـين شـود .  

دريافتيهاي مختلف نظير حق مسكن  

اولاد و غيره بايد به يكسان به مردان و زنان تعلق بگيرد.  

6_ .زنان و مردان بايد به يكسان از بيمه هاي اجتماعي بر خوردار باشند  

كليه افراد جامعه بايد تحت پوشش بيمه بيكاري , بيمه سالمندي و بيمه از كار افتادگي قـرار  

بگيرند. هرفرد  

بالاي 18 سال آماده به كار, اعم از زن و مرد كـه نتوانـد شـغلي بيايـد, بايـد بيمـه بيكـاري 

دريافت كند. زنان و مردان بالاتر از 55 سال بايد بيمه سالمندي دريافت دارند . به افراد زير 

55 سال كه به هر دليل از كار افتاده شده باش ند بيمه از كارافتادگي تعلق ميگيرد . اين حقوق 

بايد مستقل از وضعيت شغلي و حق بيمه همسر به زنان تعلق گيرد.  

7_براي زناني كه ناگزير به شب كاري هستند بايد امكانات ويژه ايجاد گردد.  

كار شبانه چه براي زنان و چه براي مردان بايد ممنوع گردد , مگر در آن رشـته هـايي كـه  

رفاه اجتماعي و يا ملزومات تكنيكي , شب كاري را ايجاب نمايد, دولت و كارفرمايان موظفنـد  

كه در اين رشته ها امكانات و تسهيلات لازم از قبيل وسيله رفت و امد براي كار شبانه زنان را  

فراهم كنند, والدين كودكان كمتر از 3 سال در هيچ شرايطي نبايـد بـه شـب كـاري گمـارده  

شوند.


جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تظاهرات مردم روسیه و گرجستان بر علیه جنگ

 


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/WwK1q9csmrc

جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🌹✌️آزادیت مبارک باد

🔺خوش آمدید قهرمان

تو با مقاومت و ایستادگیت ثابت کردید که زور ظالم و زندان در برابر خواست و اراده به حق مردم ناتوان و تهی هستند.


جمعه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار تازه امروز 📣 6_12_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 جمعه 💠 25_2_2022 🗓 تاریخ میلادی 👆



 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

https://t.me/kargarnews1 


📧 ایمیل کارگرنیوز:

Krgarnewz@gmail.com 


🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

www.karegarnews.blogspot.com


🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

https://www.facebook.com/KaregarNews/


🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:

https://youtube.com/channel/UC2CXO44zmGwwUGDjfJ48viw

(Kargar News)



۱۴۰۰ اسفند ۵, پنجشنبه

ئازادیت پیرۆز کاک شعبان گیان






کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


 

💢کامیاران؛ برق ‌گرفتگی جان یک کارگر را گرفت



🔺روز چهارشنبه ۴ اسفند ماه، یک کارگر به نام "امید رحمانی" ٢٢ ساله فرزند ناصر اهل روستای "لون سادات" از توابع کامیاران در حین کار بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.


دیروز یک کارگر جوان داربست به اسم امید رحمانی در شهر کامیاران وقتی مشغول کار بوده است، یک لوله فلزی به سیم برق میخورد  و برق در داربست فلزی در جریان خواهد بود و متاسفانه برق او را میگیرد و در دم جان می‌ سپارد.


عدم ایمنی محیط کار در ایران توسط کارفرمایان و رژیم جمهوری اسلامی روزانه کارگران بخشهای مختلف محیط کار را دچاد حوادث شدید و مرگ می کند.


پنجشنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اولین سخنان معلم دربند شعبان محمدی پس از آزادی رو به همکارانش و کانون صنفی معلمان

 



"بزرگترین دستاورد ما همان اتحاد ماست"


"صدای اعتراض و همبستگی شما همکاران عزیز از ديوار سلول‌های انفرادی هم گذشت و به گوشم رسید"


"درود بر اتحاد و همبستگی شما رفقا"


"تشکر می‌کنم از کانون صنفی معلمان در مریوان، سقز، سنندج،تهران و سایر شهرها که حامی و پشتیبانم بودند"


"رفقا بزرگترین دستاورد ما در این دوره اتحاد، انسجام و همبستگی ما بود"


"از همسرم کژال و خانواده‌ام که پشتیبانم بودند تشکر می‌کنم"

🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/tXx1d5ntUrM

کولبر نیوز

kolbarnews

@kolbarnewsکارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


فیلم و تصاویر بیشتر از لحظه آزادی معلم دربند شعبان محمدی

 











🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/NMTFyAFqIkE

کولبرنیوز

kolbarnews

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...