۱۴۰۰ شهریور ۳, چهارشنبه

💢شریف باجور کجاست؟

افشین_ندیمی✍

⭕️ اگر دیروز از هر کسی در شهر مریوان می‌پرسیدی که شریف باجورکجاست؟

قطعاً دستت را می‌گرفت و می‌برد جلوی درب خانه‌اش چرا که همه مردم مریوان و کردستان کاک شریف را به خوبی می‌شناسند، با او و دیدگاه انسانی‌اش به خوبی آشنا هستند و همیشه شریف برای آنها نقش حامی، پشتیبان و سنگ‌صبور را داشته است.

اگر دیروز از زریبار می‌پرسیدی که شریف باجورکجاست؟

با امواجش خانه و محل کار کاک شریف را بهت نشان می‌داد، چرا که شریف برای بقای این دریاچه فعالیت کرده و زحمات ارزنده‌ای کشیده است.

اگر دیروز از مردم زلزله‌‌زده سرپل‌ذهاب می‌پرسیدی که شریف باجورکجاست؟

دست‌شان را بسوی کمپ‌های امدادرسانی مردمی دراز می‌کردند و می‌گفتند: شریف آنجاست و دارد به زلزله‌زدگان و کودکان گرسنه و زخمی غذا و دارو می‌دهد.

اگر دیروز از هر فعال سیاسی و اجتماعی و یا زندانی سیاسی می‌پرسیدی که شریف باجورکجاست؟

قطعاً رضا شهابی و محمود بهشتی فوری جواب می‌دادند که شریف باجور در حمایت از ما و سایر زندانیان سیاسیِ اعتصابی در مسیر مریوان-تهران در حالی که در اعتصاب غذاست رکاب می‌زند و فردا با دوچرخه‌اش در کنار خانواده‌های ماست.

اگر دیروز از هر کولبری که در مسیر مریوان و اورامانات در میان مرز ایران و عراق هر روز برای بدست آوردن لقمه‌ای نان به جنگ گلوله، مین و برف کولاک می‌رود می‌پرسیدی  شریف باجورکجاست؟

او هم دستش را به سوی جمعیت کولبرانی که در میان صخره‌ها در حال مخفی شدن از تیررَس گلوله هنگ‌مرزی بودند می‌کشید و می‌گفت شریف آنجاست و دارد به درد و رنج ما گوش می‌دهد.

اگر دیروز از هر موجود و جاندار زنده‌ای که نسلش در حال انقراض است می‌پرسیدی که شریف باجورکجاست؟ 

قطعاً آن توله سگ‌هایی که کاک شریف در حمایت از آنها مسیر مریوان تا ثلاث‌باباجانی با پای پیاده رفت می‌گفتند که او امروز پیش ماست و برای ما غذا آورده است.

اگر دیروز از هر درخت بلوطی در جنگل‌های زاگرس می‌پرسیدی که شریف باجورکجاست؟

قطعاً او هم بهت می‌گفت که کاک شریف در حال خاموش کردن جنگل‌های آتش گرفته مریوان,اورامانات یا ...است.

اما اگر امروز از همان درخت بلوط بپرسید که شریف باجورکجاست؟

با چشمانی گریان دستش را به سوی جنگل‌های سوخته مریوان خواهد کشید و می‌گوید شریف آنجاست، میان انبوه درختان سوخته او هم برای همیشه آرمیده است اما راهش و دیدگاهش همچنان زنده است و ادامه دارد.

۱۳۹۷/۰۶/۰۳

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...