۱۴۰۰ بهمن ۴, دوشنبه

💢در چنین روزی، ٤ بهمن١٣٨٢کشتار خاتون آباد رخ داد.

 ‍


🔺 ۱۵ دی ۱۳۸۲ مدیریت معدن ذوب مس روستای خاتون‌آباد شهر بابک ۲۰۰ کارگر را اخراج کرد.

همان روز صدها کارگر تجمع کردند. ۲۰۰ نفر از کارگران این مجتمع با اطلاع از تصمیم مدیریت و در اعتراض به اخراج خود دست از کار کشیدند و یک تجمع اعتراضی برپا کردند.


در برابر اعتراض کارگران مسئولین شرکت به آنان قول بازگشت به کار دادند و با این وعده، کارگران به اجتماع خود پایان دادند. اما با گذشت دو هفته هیچ نشانه ای از اجرای وعده کارفرمایان دیده نشد.


کارگران در روز ۲۸ دی ماه یکبار دیگر دست به تجمع زدند و این بار همراه خانواده هایشان در محل خاتون آباد جاده منتهی به مجتمع را مسدود کردند. مسئولین شرکت همچنان به خواست های کارگران بی اعتنایی می کردند.

صبح روز جمعه سوم بهمن ماه نيروهاى حکومتى و از جمله خودروها و هليکوپترهاى يگان ويژه نيروى انتظامى از زمین و هوا به کارگران متحصن و خانوادهایشان حمله‌ور شدند و ده‌ها نفر را به شدت مضروب کردند و یکی از کارگران در همین روز در نتیجه تیراندازی نیروهای سرکوب جان خود را از دست داد.


اعتراض کارگران و خانواده های آن‌ها روز بعد در داخل شهربابک ادامه یافت و کارگران در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر دست به تجمع و تظاهرات زدند. نیروهای يگان ويژه و امنيتي به دستور فرماندار شهر مستقیما به کارگران معترض شلیک کردند و در جریان آن نیز چهارتن از کارگران به نام ریاحی، جاویدی، مهدوی، مومنی و یک دانش آموز به نام پورامینی جان باختند و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

کارگران مورد حمایت اکثریت مردم شهربابک قرار گرفتند و شهر به تعطیلی کشیده شد.


دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...