۱۴۰۰ آذر ۱۲, جمعه

اخبار ویژه کارگرنیوز/١١ آذر ماه ۱۴۰۰ کارگر نیوزDecember 03, 2021

اخبار / ایران


⭕یورش سرکوبگران شهرداری به دستفروشان بازار تهران


دسامبر 2, 2021


بنا بر گزارشها، روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه، ماموران سد معبر شهرداری به دستفروشان بازار تهران یورش برده‌اند.

نیروهای سرکوبگر شهرداری اقدام به جمع‌آوری بساط دستفروشان و ضبط اجناس آنها کردند که سبب وقوع درگیری میان ماموران و این کاسبکاران شد.


اخبار / ایران


⭕تداوم تجمع اعتراضی خانواده بیماران اس ام آ در تھران


دسامبر 2, 2021


روز چھارشنبه ١٠ آذرماه، تجمع خانواده بیمارانSMA ، که از روز یکشنبه در مقابل مجلس شروع شده، ادامه یافت.

تامین دارو و مشکلات درمانی از جمله مطالبات این خانواده ھا است، آنھا با در دست داشتن پلاکاردھایی خواستار واردات داروی خاص این بیماران شدند. قابل ذکر است، در حالی که کودکان مبتلا به این بیماری به دلیل عدم واردات دارو دچار معلولیت‌های شدید جسمانی شده‌اند، وزارت بهداشت همچنان از واردات سه داروی؛ “ریسدیپلام”، “اسپینرازا” و “زولژنسما” به کشور امتناع می‌کند.

.


اخبار / ایران


⭕تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پارس پامچال قزوین


دسامبر 2, 2021


شماری از کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال، روز چهارشنبه 10 آذرماه، در اعتراض به معوقات بیمه و مزدی خود اقدام به تجمع کردند.

این کارگران از پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه معوقات مزدی خود خبر دادند. همچنین می گویند، حق بیمه آنها حدود ۷ تا ۸ ماه است از سوی کارفرما به شرکت بیمه پرداخت نشده است. قابل  ذکر است، کارگران در واکنش به پرداخت نشدن معوقات حقوقی‌شان بارها به نهادهای مختلف دولتی در شهرستان و استان مراجعه کرده و مذاکراتی با برخی مسئولان داشته‌اند اما وعده‌های مسئولان نتیجه‌ای برای آنها دربرنداشته است.


اخبار / ایران


⭕تداوم تجمع بازنشستگان سال۹۹ نیشکر هفت تپه


دسامبر 2, 2021


بازنشستگان سال ۹۹ نیشکر هفت تپه نسبت به محاسبه وپرداخت سنوات شغلی و مرخصی ذخیره خود ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه، جلوی در این شرکت تجمع و اعتراض کردند.

گفتنی است، جلسه ای نیز بین مدیر حراست ونمایندگان بازنشستگان برگزار شد که بدلیل مخالفت مدیرحراست با ورود تجمع کنندگان به تنش وقهر نماینده آنها از جلسه کشیده شد واین اقدام مدیر جدیدحراست را توهین به کسوت این افراد دانستند.



اخبار / ایران


⭕راعتصاب دوباره کارگران خدمات شھری کیش


دسامبر 2, 2021


روز چھارشنبه ١٠ آذر ماه، کارگران فضای سبز و خدمات شھری کیش در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایا مجدداً دست از کار کشیدند.

گفتنی است، کارگران فضای سبز و خدمات شھری کیش دو ماه پیش اقدام به تجمع اعتراضی کرده بودند، که مورد بی توجھی مسئولان در برآورده شدن مطالبات انھا قرار گرفت و به ھمین دلیل صبح روز چھارشنبه، بار دیگر مقابل سازمان منطقه آزاد کیش تجمع کردند و از مسوولان سازمان خواستند بر اساس اختیاراتش پیمانکار مربوط را مجاب به پرداخت حقوق و مزایای آنھا کند. این کارگران در حالی دستمزد حداقلی خود را مطالبه می کنند که میزان دستمزد برخی مدیران شھرداری کیش بیش از ٣٣ میلیون تومان عنوان شده است.


.


اخبار / ایران


⭕اعتصاب کارکنان پتروشیمی تخت‌جمشید بندر ماهشهر


دسامبر 2, 2021


کارکنان شرکت پتروشیمی تخت‌ جمشید بندر ماهشهر، روز چهارشنبه دهم آذر ماه، در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی خود، دست به اعتصاب زدند.

این کارگران نسبت به عدم همسان‌سازی حقوق‌ و مزایای دریافتی با سایر شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی، اعتراض دارند. آنها در جریان برگزاری تجمع در مقابل درب ورودی شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید با در دست داشتن نوشته‌هایی خواهان رسیدگی مسئولان به مطالبات صنفی خود شدند.

.


اخبار / ایران


⭕دومین روز از اعتصاب کارگران شرکت ھای پیمانکاری مجتمع مس سونگون


دسامبر 2, 2021


کارگران شرکت ھای آھن آجین، مبین، زحل و نوآوران شاغل در مجتمع مس سونگونِ ورزقان، روز چھارشنبه دھم آذرماه، به اعتصاب خود ادامه داده و در محل خوابگاه ھا ماندند.

لازم به ذکر است، با توجه به اینکه شرکت ھا، از روز گذشته سرویس ھای حمل و نقل کارگران را کنسل کرده بودند، کارگران صبح چھارشنبه با وسیله ھای نقلیه شخصی در محل معدن حضور یافتند. همچنین شب سه شنبه ٩ آذرماه، مدیر مجتمع و مدیر حراست با نمایندگان کارگران جلسه ای برگزار کردند و به کارگران گفتند که به سر کار برگردند و مطالبات آنها متعاقباً  انجام خواھد شد. اما کارگران اعلام کردند که تا زمانیکه قرارداد ھای کارگران بر اساس وعده ھای قبلی امضا نگردند و دیگر مطالباتشان محقق نگردد، به اعتصاب ادامه خواھند داد.

.


اخبار / ایران


⭕تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان در سراسر شهرهای ایران


منتشر شده دسامبر 2, 2021 · بروزرسانی شده دسامبر 2, 2021


روز پنج شنبه 11 آذر ماه، پیرو فراخوان قبلی کانون صنفی، معلمان و فرهنگیان در اکثر شهرهای ایران، از جمله تهران، اصفهان، شیراز، رشت، ایذه، یاسوج، بجنورد، سقز، سنندج،مريوان نورآباد لرستان، میاندوآب، دورود،کازرون،آمل، شهرکرد، دهدشت، شاهین دژ، تبریز، بوکان، دیواندره، الیگودرز، قم، شیروان، اردبیل، پلدختر، زاهدان، قزوین، اندیمشک، گتوند، نورآباد ممسنی، شاهرود، یاسوج، خرم آباد، جایزان، کرمانشاه، یزد،اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند. همچنین معلمان آموزش رایگان باکیفیت را حق همه کودکان دانستند و به پولی سازی نهاد آموزش اعتراض کردند.


اخبار / کردستان


⭕ادامه آتش‌سوزی در نیزارهای دریاچه زریبار مریوان


دسامبر 2, 2021


بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهروندان و تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی، بعدازظهر روز چهارشنبه ١٠ آذرماه، نیزارهای دریاچه زریبار مریوان واقع در استان کردستان، برای چندمین بار متوالی طی ماه‌های اخیر طعمه حریق شدند.

این اتش سوزی به طور گسترده تا پاسی از شب ادامه داشت، که در اثر بارش باران متوقف شد. قابل ذکر است که، در جریان وقوع چندین فقره آتش‌سوزی‌ طی ماه‌های گذشته بیش از ٨٠ هکتار از نیزارهای این دریاچه از بین رفته است. زریبار یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و از معروفترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی غرب کشور محسوب می‌شود که متاسفانه مانند سایر دریاچه‌های ایران در اثر مدیریت ناکارآمد و تبعیض آمیز مسئولان رژیم جمهوری اسلامی نسبت بە مردم کردستان در حال نابودی است.

.


اخبار / جهان


⭕محکومیت یک عضو داعش در آلمان به جرم جنایت علیه بشریت


دسامبر 2, 2021


یک عضو سابق گروه داعش روز سه‌شنبه ٩ آذرماه، در دادگاهی در کشور آلمان به جرم مشارکت در نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به حبس ابد و جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این عضو داعش به نام طه الجُمیلی، ۲۹ ساله، در کشورهای عراق و سوریه مرتکب جرائم، از جمله قتل یک دختربچه پنج‌ساله یزیدی شده است. آن طور که در گزارش‌ها آمده است، نامبردە دختربچه را به عنوان برده خریداری کرده، اما دختربچه یزیدی به دلیل آن که با زنجیر به پنجره یک اتاق در آفتاب سوزان بسته شده بود جان باخته است. این اولین حکم نسل‌کشی علیه اعضای گروه داعش است که در دادگاهی در شهر فرانکفورت صادر شده است. طه الجمیلی در سال ۲۰۱۹ در کشور یونان دستگیر شده و به آلمان مسترد شده بود.










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...