۱۴۰۰ شهریور ۴, پنجشنبه

💢رئیس قوه قضائیه ضمن اعتراف به بالا بودن اعتراضات کارگری، کارگران را تهدید به سرکوب و در میان آنها تفرقه اندازی می کند.


فرهاد_شعبانی✍

⭕️دوشنبه چهارم شهریورماه، ابراهیم رئیسی ( رئیس قوه قضائیه ) که در دیدار با به "اصطلاح "نمایندگان کمیسیون اجتماعی و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس رژیم سخن می گفت، بخشی از سخنانش را به اعتراضات کارگری اختصاص داد و در این رابطه چنین گفت : "اعتراضات کارگری در کشور کم نیست و ما در حال رسیدگی به آنها هستیم... منتهی گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم." وی ادامه می دهد و می گوید : "خود کارگران باید در مقابل کسانی که فضای اعتراضات کارگری را آلوده می کنند، بایستند. "

در این شکی نیست که ایران سالهاست که به سرزمین اعتراضات کارگری تبدیل شده و کارگران در ایران رکوردار اعتراضات کارگری در خاورمیانه هستند. 

بالا بودن شمار اعتراضات کارگری و گسترش هر روزه آن بیانگر دو واقعیت است. اول اینکه، استثمار بیرحمانه و سرکوب طبقه کارگر ایران همزاد رژیم کارگر ستیز جمهوری اسلامی است  و دوم اینکه، طبقه کارگر ایران هیچوقت در مقابل سرکوب و ستمگریهای جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته سرفرود نیاورده و مبارزات کارگران طی این چهل  سال در اشکال مختلف در مقابل ستمگری این رژیم در جریان بوده است.


 جمهوری اسلامی یکی از رژیم هائی است که بقاء خود را در سرکوب اعتراضات و نارضایتی کارگران جستجو کرده  و رئیسی یکی از جنایتکارانی است که در صف مقدم این جبهه ضد کارگری قرار داشته و این ماهیت ضد کارگری را با ظرفیت تمام همچنان حفظ کرده است. 


بیان جمله "کسی در پوشش مسائل کارگری اهداف دیگری را دنبال می کند،" به عبارتی دیگر مجوزی است برای نیروهای امنیتی و انتظامی جهت سرکوب اعتراضات کارگران چرا که، جمهوری اسلامی سالهاست که به بهانه" برهم زدن امنیت ملی" هر گونه اعتراض و نارضایتی کارگران را سرکوب و شمار زیادی از فعالین کارگری در ایران را به این بهانه روانه شکنجه گاهها کرده است.


 شنیدن این نوع هشدارها از حانب سران جمهوری اسلامی برای کارگران و فعالین کارگری تازگی ندارد و رئیسی با این شمشیر از روبستن ها ره به جائی نمی برد و نمی تواند با ایجاد تفرقه در میان کارگران آنهم بشکلی ریاکارانه آنها در مقابل همدیگر قرار دهد.


 کارگران سالهاست که از جمهوری اسلامی عبور کردند و دستیابی به هر خواست و مطالبه خود را در گرو سرنگونی این رژیم می بینند. اعتراف رئیسی به بالا بودن شمار اعتراضات کارگری در ایران آن واقعیتی است که لرزه بر پیکر این نظام کارگر ستیز وارد آورده است و سرنوشت این رژیم را البته که، طبقه کارگر ایران تعیین خواهد کرد. پاسخ تهدید و تفرقه اندازی رئیسی را کارگران با تداوم اعتراضات،  تحکیم وحدت و همبستگی صفوف و سراسری کردن اعتراضات خود خواهند داد.

دوشنبه ۴ شهریور ماه ۹۸

🔴 کارگرنیوز 

4_6_98 ☆26.8.2019

Karegarnews

https://t.me/kargarnews1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...