۱۳۹۹ خرداد ۱۸, یکشنبه

وزارت خارجه افغانستان یک دیپلماسی مماشات جویانه و شرم آور را در دفاع از شهروندان افغانستانی در ایران در پیش گرفته است



💢وزارت خارجه افغانستان یک دیپلماسی مماشات جویانه و شرم آور را در دفاع از شهروندان افغانستانی در ایران در پیش گرفته است.

⭕️دستگاه دیپلماسی افغانستان در توافق با جمهوری جنایتکار اسلامی حاکم بر ایران، جنایت نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی در غرق کردن بیش از 20 نفر از کارگران مهاجر افغانستانی در «رودخانه هریر»را مشمول مرور زمان کردند و با توافقی پنهانی و شرم آور آن حادثه دلخراش را به فراموشی سپردند.
هنوز زخم این حادثه آلام نیافته بود که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تیراندازی بسوی یک اتومبیل حامل افغانستانیهای ایران در نزدیکی شهر یزد باعث شد تا تنی چند از آنان زنده زنده در آتش بسوزند. تصاویر این حادثه دلخراش و عمل ضد انسانی را همگان دیدیدند. باوجود اینکه تردیدی وجود ندارد که این جنایت را نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آفریدند اما وزارت خارجه افغانستان بجای محکومیت این جنایت تازه از آغاز تحقیقات برای روشن شدن ابعاد حادثه سخن می گوید. این دیپلماسی ننگین سرمایه دارانه که با جان انسان برای منافع خود بازی می کند، حاضر است جان میلیونها انسان را در راستای سودپرستی و منافع خود قربانی کند و قابل اعتماد نیست. مردم آزادیخواه و انساندوست افغانستان و ایران باید در مبارزه ائی مشترک و متحد مانع ادامه و تکرار جنایتهای جمهوری اسلامی علیه افغانستانیهای مقیم ایران و این دیپلماسی انسان ستیز شوند. کمپین محکومیت هر دو دولت را باید راه اندازی کرد بطوریکه از تداوم جنایت علیه افغانستانیهای مقیم در ایران جلوگیری گردد. این تنها راه پایان دادن به این جنایتهای بیرحمانه است.


جمعه ۱۶ خرداد  ۹۹
🔴 #کارگرنیوز
#16_3_99  5.6.2020
@KrgarNewz

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...