۱۳۹۹ خرداد ۴, یکشنبه

‍ ‍ 💢‍ #اعتصاب_شکنی کارفرما محکوم و باید جرم محسوب شود





⭕️سخنی به مناسبت اعتصاب شکنی #شهرداری_اهواز و #تیراندازی یگان ویژه بسوی #کارگران_اعتصابی


✍بسیاری از شما خوانندگان این مطلب در جریان هستید که،  کارگران شهرداری اهواز همزمان با کارگران  شهرداریهای شماری از استانهای کشور، از چند روز پیش در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه و سایر مطالبات خود دست به اعتصاب و اعتراض زده اند. شهرداری اهواز بجای پاسخگوئی به اعتراض و پرداخت حقوق معوقه آنان و رسیدگی به سایر مطالباتشان، از طریق پیمانکار، کارگران جدیدی را استخدام و بجای کارگران اعتصابی بر سر کار می برد. این اعتصاب شکنی ضد کارگری و تفرقه افکنانه شهرداری با اعتراض برحق کارگران اعتصابی روبرو می گردد. شهرداری اینبار به یگان ویژه متوسل شده و یگان ویژه با توسل به خشونت و تیراندازی تنی چند از کارگران را مجروح و مصدوم می کند. 
در این رابطه توجه همه ما کارگران و فعالین کارگری به چند نکته مهم و جای یاد آوری و تأکید است. 
اولاً اعتصاب شکنی شهرداری اهواز یک اقدام ضد کارگری، تفرقه افکنانه و باید قویاً محکوم شود. هیچ کارفرمائی حق ندارد برای پایان دادن به اعتصاب کارگران به اعتصاب شکنی و عملاً اخراج کارگران اعتصابی روی بیاورد. در بسیاری از کشورهای سرمایه داری کنونی جلوگیری از اعتصاب شکنی کارفرما و دولت یکی از دستاوردهای مبارزاتی طبقه کارگر است و اعصاب شکنی کارفرما جرم و پای کارفرمای اعتصاب شکن به دادگاهها کشانده می شود. طبقه کارگر برای تثبیت این دستاورد سالها مبارزه و در موارد زیادی قربانی داده است. 
در این‌گونه موارد مردم و سایر بخش‌های جنبش کارگری و در اینمورد کارگران سایر شهرداریهای کشور باید اقدام ضد کارگری شهرداری اهواز را محکوم و در حمایت از هم طبقه های خود دست به حرکت اعتراضی بزنند از این تاریخ به ببعد یکی از شعارهای اعتراضی ما علیه هر گونه اعتصاب شکنی کارفرما و در این مورد شهرداریهای کشور خواهد بود. نباید اجازه داد بر متن بیکاری میلیونی کارگران در کشور کارفرماهای دولتی، خصوصی و سپاهی بتوانند با توسل به این روش کثیف ضد کارگری و تفرقه افکنانه، اعتصابات کارگری را سرکوب و صفوف متحد ما کارگران را دچار تفرقه بکنند. از همین آلان و با آشکار شدن این مورد باید مقابل این حرکت ضد کارگری ایستاد. علاوه بر این حمله یگان ویژه سرکوبگر به کارگران را باید محکوم کرد. هرگونه حمله به اجتماعات کارگری باید جرم محسوب شود و آمرین و عاملین آن در فردای هر تحولی در ایران باید پای میز محاکمه و مجازات کشانده شوند. دوره مامور بودم و معذور باید به پایان برسد. خواسته‌های کارگران شهرداریهای کشور تنها با سراسری کردن اعتصابات و اعتراضاتشان متحقق خواهد شد.

شنبه ۳ خرداد  ۹۹
🔴 #کارگرنیوز 
#3_3_99  23.5.2020
@KrgarNewz

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...