۱۳۹۹ خرداد ۸, پنجشنبه

مردم روستاهای اطراف معدن_طلای_ساریگونی_قروه بخاطر ترس از ابتلا به بیماری از جمله سرطان در حال مهاجرت و تخیله روستاهای خود هستند.





💢مردم روستاهای اطراف #معدن_طلای_ساریگونی_قروه بخاطر ترس از ابتلا به بیماری از جمله سرطان در حال مهاجرت و تخیله روستاهای خود هستند.
⭕️معدن طلای ساریگونی – قروه که در حال حاضر در آمد ناشی از اکتشاف و استخراج آن توسط دولت، سپاه، و سرمایه گذار قزاقستانی به غارت می رود، ارمغانی جزء آلودگی #محیط_زیست و ابتلای مردم روستای اطراف معدن به انواع بیماریها از جمله سرطان را به ارمغان نیاورده است.
استفاده از سیانور در این معدن نه تنها آب‌ها و منابع زیر زمینی این منطقه را آلوده و سمی کرده است، نه تنها محیط زیست این منطقه تخریب شده است، بلکه اهالی روستاهای اطراف این معدن از جمله روستاهای، «بهارلو»، «نی بند»، «جداقایه» و «داشکسن» و ...  که قرار بود از درآمدهای سرشار این معدن بهره مند شوند، برایشان ایجاد اشتغال کند اما، با نگرانی از ابتلا به سرطان و سایر بیمارها در حال مهاجرت و تخلیه روستاهای خود هستند.
سه شنبه ۶ خرداد  ۹۹
🔴 #کارگرنیوز
#6_3_99  26.5.2020
@KrgarNewz




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...