۱۴۰۰ بهمن ۱۰, یکشنبه

‍ 💢بی اطلاعی از سرنوشت یک شهروند اهل مریوان

🔺بنا به گزارش دریافتی از مریوان ، روزر 4 دیماه 1400 یک کارگر  اهل روستای " پێله " از توابع مریوان به نام کارزان رضایی متاهل و ۲٨ سال سن ، توسط نیروهای اطلاعات مریوان بازداشت شده است . نامبرده تا اکنون در سلول های انفرادی شهر مریوان بسر میبرد و مقامات امنیتی رژیم در این شهر از هر گونه اطلاع رسانی در مورد این زندانی حتی به خانواده اش ممانعت کرده است . قابل ذکر است امروز یکشنبه 30ژانویه شعبان محمدی چهره شناخته شده جنبش اعتراضی معلمان ، معلم و عضو کانون صنفی معلمان ایران و مریوان ، در منزلش توسط نیروهای امنیتی رژیم دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد. بنا به آخرین خبر ، تا کنون خانواده و همکارانش از سرنوشت ایشان هیچ اطلاعی ندارند. دستگیری فعالین مدنی و جنبش های اجتماعی توسط نیروهای سرکوبگر در شرایطی تشدید شده ، که اعتراضات مردمی و بویژه اعتصابات معلمان که طی روزهای گذشته صدها شهر ایران را در بر گرفته است و رژیم هیچگونه جوابی به خواست و مطالبات توده های ناراضی ندارد.  دستگیری ، سرکوب و ایجاد ترس و وحشت در میان مردم ناراضی ، سیاستی شکست خورده است و خشم و نفرت مردم جان برلب رسیده علیه رژیم را بیشتر شدت خواهد بخشید .  صدای دستگیر شده گان و توده های معترض و ناراضی در  کردستان و ایران باشیم.


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢مقداد حسن‌نژاد هنرمند جوان اهل سقز بازداشت شد

🔺روز شنبه ۹ بهمن ماه، نیروهای اداره اطلاعات سقز، مقداد حسن‌نژاد ۲۷ساله ومعروف به «کاردوخ» از هنرمندان جوان اهل سقز را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. 


مقداد حسن‌نژاد تاکنون چند فیلم کوتاه  تحت عناوین «خیابان‌ها به روایتی دیگر»، «بازنه» و «Exit» را تهیه و کارگردانی کرده است. 

شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢سروآباد/ زخمی شدن یک کاسبکار با شلیک مستقیم نیروهای مسلح




🔺شب گذشته نیروهای مسلح رژیم جمهوری اسلامی به ظن حمل کالای قاچاق به سوی یک اتومبیل تیراندازی و راننده آن را به شدت مجروح کرده‌اند. 


شنبه ۹ بهمن ماه،  نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی سروآباد و در محلی به نام «کمراو» با تیراندازی به سوی یک اتومبیل راننده آن را با هویت چیاکو کریمی ۲۳ساله را زخمی کرده‌اند. 


 چیاکو کریمی اهل روستای «دگاگا» از توابع سروآباد، از ناحیه شکم و روده «به شدت، مجروح شده و هم‌اینک در بیمارستان» چمران" این شهر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. 

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای انتظامی به ظن حمل کالای قاچاق به سوی اتومبیل چیاکو کریمی تیراندازی کرده‌اند. هه‌نگاو مطلع شده است که اتومبیل این شهروند هیچ باری را حمل نمی‌کرده است. 

این منبع در ادامه گفت: نیروهای انتظامی اتومبیل این جوان کاسبکارا ضبط و با خود برده‌اند".


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢بازداشت یک فعال کارگری در سنندج



🔺یکی از فعالین کارگری اهل سنندج توسط نهادهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی بازداشت شد. 

روز یک‌شنبه ۱۰ بهمن ماه، یکی از فعالین کارگری اهل سنندج با هویت ریبوار عبداللهی توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد. 

بگ گفته یک منبع مطلع، ریبوار عبداللهی در حین خروج از منزل شخصی خود و بدون ارایه هرگونه برگه قضایی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. 

تا زمان تنظیم این خبر، هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت ریبوار عبدالله، اتهامات وارده به وی توسط نهادهای امنیتی و همچنین محل نگهداری ایشان در دسترس نیست. 


ریبوار عبداللهی از اعضای سابق «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» است وی سال ۱۳۹۳ بازداشت و توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حق مرگ یاحق زندگی ، روایتی از وضعیت کولبران در کردستان


کارگرنیوز

Karegarnews

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بیانیه در مورد حداقل مزد سال ١٤٠١ 19 ژانویهٔ، 2022

 


دستمزد هیچ کارگری نباید کمتر از ۱۶ میلیون باشد

آخر سال است و موعد تعیین حداقل دستمزد سال آینده. جلسات پشت پرده شورایعالی کار برای تصمیم گیری بر سر تعیین نرخ مزد ما کارگران آغاز شده است.  

اولین حرف ما کارگران اینست که ما برده نیستیم که از بالای سرمان در مورد نرخ مزدمان تصمیم گیری شود و شورایعالی کار و نمایندگان منتخب تشکلهای دست ساز حکومت را که تحت عنوان "جامعه کارگری" در آن شرکت دارند را به رسمیت نمی شناسیم و قبول نداریم.

از سوی دیگر به نظر میرسد به جای مورد توجه قرار دادن نرخ سبد هزینه معیشت کارگران به عنوان یکی از شاخص های تعیین میزان حداقل دستمزدها، قصد دارند تا خط فقر را مبنای محاسبه دستمزد کارگران قرار دهند و تلاششان این است که این رقم را آنقدر پایین بکشند تا زمینه را برای تحمیل دستمزدهای تحقیر آمیز چندین بار زیر خط فقر فراهم کنند.  

این نکته را می توان از صحبت های داریوش ابوحمزه معاون وزیر کار دریافت که علیرغم اینکه خودشان بارها از خط فقر ده و دوازده میلیونی صحبت کرده اند، اما این مقام وزارت کار معدل نرخ خط فقر را با وقاحت تمام ۴ میلیون اعلام کرده است. 

ما کارگران نفت به این اظهارات اعتراض داریم . اینها مقاماتی هستند که خود دهها برابر ما حقوق میگیرند. ما مثل سالهای گذشته خودمان رقم اعلام میکنیم و با توجه به همه داده ها بر اینکه مزد هیچ کارگری نباید کمتر از ۱۶ میلیون باشد تاکید داریم.

علاوه بر این در حالی که قیمت ها بطور سرسام آور افزایش یافته است لایحه مصوب بودجه نیز لایحه تعرض بیشتر به ما کارگران و ما مردم است. 

لایحه ای که در آن بودجه سپاه و صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمانهای تبلیغات اسلامی افزایش چشمگیر داشته است تا با اتکای به آن ها بتوانند صندوق خالی شان را از جیب ما کارگران و ما مردم پر کنند.  

یک مورد از این لایحه حذف ارز دولتی ٤٢٠٠ تومانی است که خود مقامات در جدال های جناحی و درونی شان از تبعات آن و وارد شدن شوک تورم به جامعه حرف میزنند. 

مورد دیگر کسب درآمد از محل مالیات ها برای جبران کسری صندوق دولت است. این مالیات بستن پلکانی صورت خواهد گرفت و حقوق ٥ میلیون و ده میلیونی و همینطور رو به بالا را در برمیگیرد و این کسر کردنها دامنگیر ما کارگران نفت وغیر نفت و سایر کارگران نیز خواهد بود. 

از نظر ما لایحه بودجه بر کاهش میزان حداقل دستمزدی که قرار است برای ما کارگران تعیین شود و سقوط بیشتر سطح معیشت و زندگی مان تاثیر مستقیمی دارد. 

ما اعتراض خود را به این لایحه ریاضتی اعلام کرده و آن را تعرضی همه جانبه به زندگی و معیشت همه مردم می دانیم.

اعتراض به سطح نازل دستمزد ها از موضوعات مهم مورد اعتراض ما کارگران، ما معلمان، ما بازنشستگان و ما زیر خط فقر رانده شدگان در جامعه است و این جنبشی است اجتماعی که به همه مردم مربوط است. 

آمارها و گزارشات از فقر مسکن، فقر درمان، فقر غذایی و انواع فقر حکایت کرده و فقر معیشتی بیداد میکند. میلیون میلیون خانوار به زیر خط فقر رانده شده اند و این سرازیری انتها ندارد. 

امسال قدرتمند تر و متحد تر از هر سال باید به میدان بیاییم و از زندگی و معیشت مان دفاع کنیم. ما کارگران نفت نیرویی مهم در این جدال هستیم و در کنار سایر کارگران و معلمان و بازنشستگان و کادر درمان میتوانیم متحدانه علیه این تعرض بیشرمانه به زندگی مان جبهه قدرتمندی تشکیل بدهیم.

 خواست افزایش دستمزدها مطالبه اول ما کارگران نفت در اعتراضات دو سه ساله اخیر بوده است. 

ما در اعتصاب هزاران نفره تیرماه خود ضمن اعلام سطح حقوق درخواستی مان در رده های مختلف تخصصی اعلام داشتیم که دستمزد هیچ کارگری نباید کمتر از ١٢ میلیون باشد. 

امسال با توجه به اینکه خط فقر به بالای ۱۶ میلیون تومان رسیده است، رقم مورد تاکید ما ۱۶ میلیون است. 

بویژه بخش بسیاری از همکاران ما در مراکز مختلف نفتی که بصورت کارگر ساده به کار اشتغال دارند بعضا ٣ تا ۵ میلیون مزد میگیرند و سطح آن بسیار نازل است. 

بعلاوه میزان حداقل دستمزدی که هر سال از سوی شورای عالی کار و از بالای سر کارگران تعیین میشود مبنای مزدی همکاران ارکان ثالثی ما نیز هست. بنابراین شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت وظیفه خود میداند که فعالانه در این جدال شرکت کند و صدای اعتراض همه کارگران نفت و همه کارگران در سطح جامعه باشد.

خلاصه کلام اینکه ما بر چهار نکته زیر تاکید داریم.

۱- شورای عالی کار نماینده ما نیست و آنرا قبول نداریم و اجازه نمیدهیم که همچون برده با ما رفتار شود. خودمان با قدرت متحد و سراسری مان به میدان می آییم و رقم می دهیم.


۲- حداقل دستمزد ١۶ میلیون و مزد هیچ کارگری نباید از این رقم کمتر باشد.

۳- لایحه بودجه را قبول نداریم و به آن اعتراض داریم.

۴- درمان رایگان همگانی، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن حق مسکن حق مسلم همه ما مردم است.

از همه بخش های کارگری می خواهیم که با امضا گذاشتن در زیر این بیانیه و بیانیه هایی که به این مناسبت انتشار می یابد در صفی متحد بایستند.


شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

۲۹ دی ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews ‌‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢زمانه زیویه از فعالین مدنی سقز بازداشت شد




🔺یکی از فعالین مدنی اهل سقز که پیشتر نیز بازداشت و به شلاق و جریمه محکوم شده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.  

نیروهای اداره اطلاعات سقز به منزل زمانه زیویه، از فعالین مدنی اهل این شهر هجوم و اقدام به بازداشت وی کرده‌اند. 

به گفته یک منبع مطلع، زمانه زیویه ۲۹ ساله، فارغ‌التحصیل رشته حقوق دانشگاه پیام نور سقز و مادر یک کودک خردسال است که بدون ارائه هرگونه برگه قضایی توسط این نیروها بازداشت شده است. 


تا زمان تنظیم این خبر، دلیل یا دلایل بازداشت زمانه زیویه و همچنین اتهامات مطروحه علیه وی و محل نگهداریش نیز نامعلوم است. 


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نحوه جواب دادن به بازجو


🔸لینک کتاب📙

https://t.me/kargarnews1/7377?single

راهنمای فعالین سیاسی برای زمان دستگیری

توصیه میکنیم حتما خوانده شود

https://t.me/joinchat/AAAAAENJFT_8C4fepYHErw

*******************★*********

حقوق متهم به زبان ساده

🔸لینک کتاب📙

https://t.me/kargarnews1/7378?single

به تمامی فعالین سیاسی و جوانان معترض خواند این جزوه کوتاه توصیه می شود.

https://t.me/joinchat/AAAAAENJFT_8C4fepYHErw



💢مریوان؛ کیوان مینویی، مدرس زبان کُردی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

🔺روز یک‌شنبه ۱۰ بهمن ماه، کیوان مینویی از فعالین مدنی و زیست‌ محیطی و همچنین مدرس زبان کُردی در مریوان، پس از گذشت نزدیک به ۸۰ روز بازداشت با وثیقه و موقتاً از زندان مرکزی مریوان آزاد شد.


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

#کارگرنیوز

#Karegarnews 


💢بازداشت دو شهروند دیگر در شهرستان پیرانشهر

🔺روز شنبه ٩ بهمن‌ ماه، دو شهروند به نام‌های "علی عمرپور" اهل روستای "چیانه" و "فریاد شیلان" اهل پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢آبیک کرج؛ یک کارگر بر اثر حادثه کار جان خود را از دست داد



🔺یک کارگر به نام "ناصر صالحی" اهل روستای "داشبرات" تکاب ساکن شهر بوکان بر اثر حادثه کار در آبیک کرج جان خود را از دست داد.


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢یک شهروند دیگر توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شد

🔺شامگاه روز شنبه نهم بهمن‌ماه، در ادامه بازداشت شهروندان در پیرانشهر، یک شهروند به نام "مراد مامه‌رش" اهل پسوه پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢بازداشت دو فعال زیست‌محیطی در پیرانشهر


🔺دو فعال زیست‌محیطی اهل پیرانشهر توسط نهادهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. 

غروب روز شنبه ۹ بهمن ماه، نیروهای اداره اطلاعات پیرانشهر دو فعال زیست‌ محیطی را به نام‌های ایوب حدیثی و رحمان خدمتگذار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. 

به گفته یک منبع مطلع، این دو شهروند در، محل کار خود (خیاطی و پارچه‌فروشی) و بدون ارائه هرگونه برگه قضایی بازداشت شده‌اند. 

این منبع که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود در ادامه گفت: نیروهای امنیتی ضمن بازداشت ایوب حدیثی اقدام به مصادره خودرو سواری وی که از نوع پراید بوده، کرده‌اند". 

گفتنیست که ایوب حدیثی ۳۳ساله و رحمان خدمتگذار ۲۹ساله از فعالین زیست‌محیطی و از اعضای فعال انجمن زیست‌محیطی پیرانشهر هستند. 

تا زمان تنظیم این خبر هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت، اتهامات وارده علیه آن‌ها و همچنین محل نگداری این دو فعال زیست‌محیطی در دسترس نیست


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢قتل خواهر به دلیل انتشار عکس در فضای مجازی

 


در سيستم مردسالار و پدرسالار ديني ايران کە طبق قانون ، کنترل روابط و زندگي زن را محدود وظيفە شرعي پدر و پسر و برادر و پسر عمو و پسر دايي و... تعريف کرده که روزانه چنين تراژديهاي دردناکي شکل مي گيرد


شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢کاریکاتور فیفا به مناسبت صعود تیم فوتبال ایران به جام جهانی 2022


🔺فیفا خیلی هوشمندانه، ارتجاع و سرکوب و تبعیض جنسیتی را با معیار شریعت مرتجعانه اسلامی را بازنشر کرد تا ثابت کند که فوتبال نه تنها یک ورزش بلکه عملکردی سیاسی هم هست.


فیفا از نگاه مرتجعترین دولت حاکم خاورمیانه(حتی بدتر از طالبان) تصاویری را طراحی و منعکس می کند که کاملا در مسیر تبلیغ سیستماتیک فاسد و غیره انسانی حکومتی است که زنان اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند و هر روز بدتر از طالبان با اعمال تبعیض جنسیتی زنان را در تمام عرصه ها تحقیر و سرکوب و کشتار می کند


فیفا با انتشار این تصویر حاشیه ای و نصفه نیمه از زن می خواهد وانمود کند که قوانین پوسیده حاکم بر جغرافیای ایران خواست و مطالبه آگاهانه خود مردم است نه یک سیستم که هر روز اعمالش با داعش و طالبان در یک تساوی فکری و پراتیکی است

شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تحولات ارگانهای دمکراتیک در آستانەی قیام ۵٧

 


کردستان(در شهرهای مریوان، سنندج، سقز، بوکان، روستاهای تحت کنترل نیروهای پیشمرگ در شرق و اردوگاه‌های جنوب کردستان)

نویسنده: کاک رشاد مصطفی‌سلطانی

@Komala1

کارگرنیوز

Karegarnews ‌‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان 🔺بندر انزلی

شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 شعبان محمدی از اعضای انجمن صنفی معلمان مریوان بازداشت شد



 


🔺 صبح امروز یکشنبه دهم بهمن ماه ، شماری چند از نیروهای امنیتی که خود را مامور اطلاعات معرفی کرده بودند با یورش به منزل شعبان_محمدی فعال صنفی معلمان در مریوان ، وی را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند


یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 دومین روز از اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان سنندج

🔺 امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان وفرهنگیان در سراسر کشور برای دومین روز به اعتصاب ادامه داده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند. 

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

 این تحصن سراسری دو روزه بر اساس فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور صورت گرفته است و قرار است روز دوشنبه یازدهم بهمن در سراسر کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار گردد.


یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 دومین روز از اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان همدان



🔺 امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان وفرهنگیان در سراسر کشور برای دومین روز به اعتصاب ادامه داده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند. 

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

 این تحصن سراسری دو روزه بر اساس فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور صورت گرفته است و قرار است روز دوشنبه یازدهم بهمن در سراسر کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار گردد.


یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 دومین روز از اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان سقز



🔺 امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور برای دومین روز به اعتصاب ادامه داده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند. 

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

 این تحصن سراسری دو روزه بر اساس فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور صورت گرفته است و قرار است روز دوشنبه یازدهم بهمن در سراسر کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار گردد.


یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 دومین روز از اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان مریوان


🔺 امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور برای دومین روز به اعتصاب ادامه داده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند. 

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

 این تحصن سراسری دو روزه بر اساس فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور صورت گرفته است و قرار است روز دوشنبه یازدهم بهمن در سراسر کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار گردد.


یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 دومین روز از اعتصاب و تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان










🔺 امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان و فرهنگیان در سراسر کشور برای دومین روز به اعتصاب ادامه داده و در محل کار خود تحصن کرده‌اند. این تصاویر از تحصن معلمان مدارسی در شهرهای قزوین، تهران، شاهین‌شهر و کرج است.

معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای کامل رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

 این تحصن سراسری دو روزه بر اساس فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور صورت گرفته است و قرار است روز دوشنبه یازدهم بهمن در سراسر کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار گردد.


یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبارتازه امروز 📣 10_11_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 یکشنبه 💠 30_1_2022 🗓 تاریخ میلادی 👆

 


 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

https://t.me/kargarnews1 


📧 ایمیل کارگرنیوز:

Krgarnewz@gmail.com 


🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

www.karegarnews.blogspot.com


🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

https://www.facebook.com/KaregarNews/


🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:

https://youtube.com/channel/UC2CXO44zmGwwUGDjfJ48viw

(Kargar News)





۱۴۰۰ بهمن ۸, جمعه

🎥 تیراندازی هوایی در درگیری شهرداری با دست‌فروشان در اندیمشک


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/ONFMEAjxYJc

🔺 ماموران شهرداری ضمن حمله به دست‌فروشان سیار در مقابل هتل بزرگ اندیمشک، ضمن درگیری با آنان ،اقدام به تیراتدازی هوایی و ضرب و شتم و جمع‌آوری بساط آنها کرده‌اند.


جمعه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

به شیک له شیعری : جیهانیکی دی شیعر : به ختیار عه لی خویندنه وه ی : هه تاو عه بدولاهی

 


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/H_7BlwiPH-4

جمعه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢رسول بداقی به دادسرای مقدس اوین احضار شد

🔺طی ابلاغیه‌ای که در سامانه ثنای رسول بداقی قرار گرفته است، او باید ظرف مدت ۱۰ روز در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای مقدس اوین حاضر گردد.

جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🔴 پیش به سوی تحصن و تجمع سراسری

 


دوشنبه ، ۱۱ بهمن ، ساعت ۱۰

تهران : مقابل مجلس

مراکز استان‌ها : مقابل اداره کل آموزش و پرورش

شهرستان‌ها : مقابل اداره آموزش و پرورش

ما همه با هم هستیم

معلمان متحد پیروزند

🔹🔹🔹


لطفا کانال را به دانش‌آموزان، اولیا و همکاران معرفی نمایید 👇👇👇


🆔 @kashowra


تماس با دبیرخانه 👇👇👇


🆔 @maHamahangim

کارگرنیوز

Karegarnews ‌‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢زندان مریوان؛ فاروق نیک‌پی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد


🔺روز پنج‌شنبه ٧ بهمن‌ماه، یک شهروند به نام "فاروق نیک‌پی" فرزند لطیف اهل روستای "نی" از توابع مریوان با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهرستان آزاد شد.


جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢شهناز صادقی‌ فر زندانی سیاسی از زندان ارومیه آزاد شد



🔺روز پنج‌شنبه ۷ بهمن ماه، شهناز صادقی‌فر، زندانی سیاسی اهل ارومیه پس از سپری نمودن نیمی از دوران محکومیت پنج‌ساله خود مشمول عفو مشروط شده و از زندان مرکزی این شهر آزاد شد. 


جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

#کارگرنیوز

#Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

توهین هدفمند ⁧خداداد عزیزی⁩ به کولبرها

   

  

خداداد عزیزی سلبریتی حکومتي و ورزشی که مهمان برنامه در استودیو فوتبال برتر بود و بابت آن ده‌ها میلیون تومان دریافت می‌کند، کولبران را از جايگاه فکري و لمپنيزم خود به تمسخر ميگيرد 

 

حقيقت اينست که اين سيستم حاکم بر جامعە در تمام اشکال سياسي و نضامي و اجتماعي خود يک توهين بزرگ است کە با پشتوانه دول منطقە و سرمايه داري غرب و امپرياليزم امريکا به حاکميت خود ادامە ميدهد اما جنبشهاي اجتماعي و در راس ان طبقه کارگر اين حاکميت فاسد را بزير ميکشد تا ديگر نه کولبڕي باشد و نه سلبریتی نامتمدن لمپن و  افراد و نهادي کە شرايط فلاکتبار زندگي هزاران کولبر را بە تمسخر بگيرد. 

 

اين توهين مستقيم و بدون پردە نە اولين دفعە است نه اخرين بار . 

توهين مستقيم به کارگران و کولبران و زنان و کودکان با پشتوانه فرهنگ لجن و غيرە انساني توسط مسولين حکومتي و مزدوران  حاکميت سرمايه داري ديني ايڕان روزمره توسط تريبونهايشان شنيده و ديدە و درک و احساس ميشود. 

 

رسم اين انسانهاي حکومتي بر اينست کە مثلا دو روز ديگر خداداد عزيزي به برنامە اي ديگر دعوت ميشود تا توهينها و افکار محقر خود را زيبا و سو تفاهم جلوه دهد اما اين راهکار تکراري است و ما نه ميبخشيم و نە فراموش ميکنيم 

 کولبر_نیوز  

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢یک شهروند پیرانشهری جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد

🔺روز چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه، یک شهروند به نام "دیاکو تارا" فرزند رسول اهل روستای "کیله سیپان" از توابع بخش "لاجان" پیرانشهر جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده انتقال یافت.


جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 کامیاران، برگزاری مراسمی ویژه برای حیدر قربانی، زندانی سیاسی اعدام شده توسط رژیم جمهوری اسلامی

 


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/JgpUfBnERlk


جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 مسخره کردن کولبران در پخش زنده صدا و سیما توسط خداد عزیزی


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/ST3CT3_5BbQ

🔺سلبریتی‌های بی‌تعهد و بی‌مایه هیچگاه نتوانسته و‌ نمی‌توانند نه با مردم باشند، نه از مردم باشند و نه بتوانند درد مردم را درک کنند و با آنها همراهی کنند.

جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢جامعه سرمایه داری را بشناسیم 🔺دفتر دوم:دولت شامل: ٨٨ صفحه



اینک دفتر اول را به کارگران مبارز تقدیم می کنیم. باشد که این کتاب به بالا

بردن آگاهی طبقاتی کارگران زحمتکش و شجاع ما کمکی هر چند اندک برساند. 

امید ما آنست که در این راه از مساعدت همکاری و راهنمائی رفقای کارگر 

بهره مند شویم.

📚کتابخانه کارگرنیوز 

🔺مجموعه کتابهای PDF ای که در کانال تلگرامی کارگر نیوز انتشار یافته است


🔹️لینک و آدرس کانال تلگرامی:

https://t.me/+lf1Uj3gPP7Y4ZTVi


جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢کتاب صوتی/ چه بایدکرد ✍نویسنده: ولادیمیر ایلیچ الیانف( لنین) Vladimir Ilyich Ulyanov Lenin ♦️قسمت: هفتاد و نهم (79)

🔸لینک صوتی Mp3‌

https://t.me/kargarnews1/7264?single

🔸فصل پنجم

○نقشه ایجاد یک روزنامه سیاسی برای سراسر روسیه 

ج) چگونه سازمانی برای ما لازم است؟

صفحات: ٢٣٧ تا ٢٣٩

گوینده: ژیلا احمدی 

تهیه کننده و تنظیم کننده: کاوه احمدی 

🔹لینک یوتیوب YouTube:



مارکسیسم 

لنینیسم 

کتاب گویا☆

🔹کانال تلگرامی/کتاب صوتی:

چه باید کرد؟ (لنین)

@ChKLenin

جمعه ٨ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 کتاب کاپیتال(سرمایه)☆مارکس 📕 جلد دوم قسمت یکصد و شصت و ششم (166)

🔸لینک صوتی Mp3‌

https://t.me/kargarnews1/7263?single

🔸 فصل سیزدهم :

 ماشینسم و صنعت بزرگ 

بند ۸ :

منقلب شدن مانوفاکتور و کارپیشه وری وکارخانگی بوسیله صنعت بزرگ 

الف ؛

ازبین رفتن همکاری مبتنی برپیشه وری و تقسیم کار

📖 صفحات: ۶۲۸ تا ۶۲۹

✍نویسنده:

کارل مارکس 

Karl Marx

گوینده: ژیلااحمدی🎙

ترجمه: ایرج اسکندری📌

تنظیم صدا و موزیک: شرزاد شکارچی

تهیه کننده و تنظیم کننده:کاوه احمدی 

@CapitalMarxF

🔹کانال کتاب صوتی کاپیتال (سرمایه) مارکس ☆ کتاب گویا

@Ketabegoyah

☆کانال کتاب گویا☆

📚🎧🎤پروژه کتابخوانی مارکسیستی (صوتی)

کارگرنیوز

Karegarnews ‌‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


اخبارتازه امروز 📣 8_11_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 جمعه 💠 28_1_2022 🗓 تاریخ میلادی 👆

 


 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

https://t.me/kargarnews1 


📧 ایمیل کارگرنیوز:

Krgarnewz@gmail.com 


🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

www.karegarnews.blogspot.com


🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

https://www.facebook.com/KaregarNews/


🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:

https://youtube.com/channel/UC2CXO44zmGwwUGDjfJ48viw

(Kargar News)





۱۴۰۰ بهمن ۷, پنجشنبه

کێ دەتوانێت لەم وڵاتە ڕێ لە باران و گوڵ بگرێ...

کامێران چلەی ماتەمینی نەمر 

حەیدەر قوربانی

🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/FhPPEqo98dw

کولبر_نیوز

kolbarnews

@kolbarnewsکارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢 محکومیت عباس دریس به اعدام


🔺 عباس دریس پدر سه فرزند، از شاهدان کشتار در نیزار ماهشهر به اتهام دروغین قتل یک پاسدار به اعدام محکوم شد.


پنجشنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔹🔸🔹🔸

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


تلف شدن پرندگان وحشی زریبار


غذا دادن و دانە ریختن برای پرندگان وحشی در زمستان و یا فصولهای دیگر بر عکس آنچە عموم مردم می اندیشند نە تنها بە سود پرندگان نیست بلکە بە زیان انها هم هست 


،بە چند دلیل 1 غذا دادن بە هیچ وجە مناسب رژیم غذایی پرندگان نیست 2 باعث کاهش ترس طبیعی پرندە از انسان میشود 3 باعث اخلال در روند مهاجرت آنها میشود 4 نزدیکی انسان بە پرندگان باعث افزایش احتمال مبتلا شدن بە بیماریهای مشترک انسان و پرندە میشود.فیلم بالا مربوط بە امروز زریبار، گونەهای تلف شدە عبارتند از حواصیل شب،کشیم کوچک،باکلان کوچک،و ماهیخورک ابلق کە همگی گوشتخوار هستند 


در پایان اینم بگم کە محیط زیست مریوان پرندەهای تلف شدە رو برای ازمایش و تشخیص اینکە نوعی بیماری باشە در میان پرندگان با خود بردند

(اینستاگرام جلال پزشک)

🔹لینک یوتیوب youtube



کولبر_نیوز

kolbarnews

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


ترمیم بکارت نوعی آزار و خشونت بر عليە زنان به بهانه آبرو است و باید اين فرهنگ پوسيده شرعي وعرفي حکومتهاي ارتجاعي ضد زن ممنوع شود

 

کولبرنيوز

-----------------------------------------------------------

معاینه باکرگی و جراحی ترمیم پرده بکارت در بریتانیا ممنوع شد


جراحی ترمیم بکارت نوعی «آزار به بهانه مسائل ناموسی» توصیف شده است


دولت بریتانیا روز دوشنبه ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) با افزودن اصلاحیه‌ای به لایحه بهداشت و درمان، جراحی ترمیم پرده بکارت یا هیمنوپلاستی را غیرقانونی اعلام کرد.


پرده بکارت تکه پوست کوچکی در دهانه واژن است و اغلب به اشتباه باکرگی زنان را به آن ربط می‌دهند، چنان که برخی افراد معتقدند اگر «پاره» شود، زن دیگر «باکره» نیست.


چنان که در وب‌سایت نچرال سایکلز (Natural Cycles) آمده است، پرده بکارت پاره نمی‌شود‌ــ بلکه دچار کشیدگی می‌شود. بر اساس این وب‌سایت، «در واقع چیزی به صورت فیزیکی از بین نمی‌رود. اولین آمیزش جنسی ممکن است برای بسیاری از ما مهم باشد، اما باعث تغییر زیست‌شناختی در بدن ما نمی‌شود.»


طبق این اصلاحیه دولت، هرگونه عمل جراحی با هدف بازسازی پرده بکارت، ممنوع خواهد شد.


جراحی بازسازی پرده بکارت جزو عمل‌های جراحی زیبایی است که در آن پرده بکارت زن بازسازی می‌شود تا در آمیزش همراه با دخول بعدی، خونریزی کند و زن «باکره» به نظر برسد.


در برخی فرهنگ‌ها داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج برای زنان ناپسند است و سالم بودن پرده بکارت، «اثبات پاکدامنی» به شمار می‌آید.


با این حال، سازمان ملی خدمات سلامت بریتانیا (NHS) می‌گوید همیشه نخستین آمیزش همراه با دخول برای زنان با خونریزی همراه نیست و راه‌های دیگری از جمله استفاده از تامپون و اسب سواری، نیز موجب «پاره شدن» پرده بکارت می‌شوند.


جراحی ترمیم بکارت که تا ۳۰۰۰ پوند (حدود ۴۰۰۰ دلار) هزینه دارد، نوعی «آزار به بهانه مسائل ناموسی» توصیف شده است.

اصلاح قانون بهداشت و درمان، در پی انتشار گزارش دولت در مورد جراحی ترمیم پرده بکارت در دسامبر سال گذشته صورت می‌گیرد.


هدف از آن گزارش وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی (DHSC) و وزارت کشور بریتانیا، شناسایی معاینه‌کنندگان باکرگی‌ــ عمل تعیین باکرگی دختران یا زنان از طریق مشاهده سلامت پرده بکارت‌ــ شرایط انجام این معاینات و جراحی ترمیم بکارت، و مجبور بودن یا نبودن زنان و دختران به معاینه یا جراحی بود.


«طبق یافته‌های این تحقیق، دلیلی منطقی برای معاینه باکرگی وجود ندارد. این آزمایش مبنای پزشکی ندارد و مبتنی بر دیدگاه‌های سرکوبگرانه و نادرست در مورد باکرگی و پرده بکارت است. نوعی آزار و خشونت علیه زنان و دختران (VAWG) است که آثار جسمی و روانی زیان‌‌آوری بر آن‌ها دارد.»


بر اساس این گزارش، عوارض جانبی جسمی ترمیم بکارت می‌تواند شامل بروز مشکلاتی در برقراری رابطه جنسی، تنگ شدن دهانه واژن، خونریزی شدید حین جراحی، و افزایش احساس درد شود.


دکتر ادوارد موریس، رئیس رویال کالج زنان و زایمان، در مصاحبه با گاردین گفت که این نهاد کارزاری برای ممنوعیت معاینه و ترمیم بکارت راه انداخته است، زیرا این کارها «پیوندی ناگسستنی» با آزار و خشونت علیه زنان و دختران دارد.


او افزود: «پیام روشن ما به متخصصان بهداشت و درمان این است که هیچ‌یک از این کارها در دنیای پزشکی جایی ندارد و نباید تحت هیچ شرایطی انجام شود. اگر مطلع شویم کسی دست به این کارها زده است، به سازمان نظام پزشکی گزارش می‌دهیم تا اقدام مقتضی را انجام دهند. زنان حق دارند اختیار سلامت جنسی و تناسلی خود را داشته باشند.»


در این گزارش دولتی همچنین آمده است: «دولت می‌داند که ممنوعیت این اعمال، تنها راه مبارزه با این باورهای نادرست و کج‌فهمی‌ها در رابطه با باکرگی نیست و باید در سطح وسیع‌تر به جامعه آموزش داد. این کار با برگزاری میزگردی با افراد ذی‌نفع اصلی آغاز شده‌ است تا برای یافتن بهترین راه‌های آموزش و آگاهی‌رسانی عمومی درباره این مشکلات گفت‌وگو کنند و ببینند چه اقدام‌های هدف‌مندی باید در گروه‌های گوناگون جامعه انجام داد و چگونه این را با اقدام‌های وسیع‌تر برای جلوگیری از آزار به بهانه آبرو، و مبارزه با آن هماهنگ کرد.»

(لورا همپسون)

کولبر_نیوز

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌


💢زخمی شدن یک کولبر در پی شلیک نیروهای رژیم در مرز نوسود


امروز سه‌شنبه پنجم بهمن‌ماه، یک کولبر به نام "میلاد رستمی" ٢۶ ساله فرزند حسین اهل روستای "حشمر" از توابع شهرستان ثلاث باباجانی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم در مرز نوسود زخمی شد.

کولبرنیوز

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


💢میلاد رستمی جهت مداوا پزشکی به بیمارستان طالقانی کرمانشاه اعزام شد



🔺میلاد رستمی، کولبر اهل شهرستان ثلاث باباجانی که بر اثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم در مرز نوسود به شدت زخمی شده بود، به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل شد.


چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢زندان ایلام؛ خدیجه مهدی‌پور به کرونا مبتلا شد

🔺خدیجه مهدی‌پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام به ویروس کرونا مبتلا شده است.


چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

💢اجرای حکم اعدام یک شهروند ۷۰ ساله در زندان ارومیه




🔺سحرگاه روز پنج‌شنبه ۷ بهمن ماه، حکم اعدام دو شهروند که به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه به اجرا در آمد. 


 هویت یکی از افرادی را که اعدام شده است میرسلطان امیری ۷۰ساله و اهل اشنویه عنوان کرده است که از ۳ سال و نیم پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. هویت زندانی دیگر که حکم اعدامش اجرا شده است تاکنون  مشخص نشده است. 


چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ 

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...