۱۴۰۰ دی ۱۰, جمعه

💢 کتاب کاپیتال(سرمایه)☆مارکس 📕 جلد دوم قسمت یکصد و چهل و یکم (141)



🔸لینک صوتی Mp3

https://t.me/kargarnews1/6449?single

🔸 فصل سیزدهم:

 ماشینسم و صنعت بزرگ 

بند ۲:

ارزش دهی ماشین به محصول

📖 صفحات: ۵۳۹ تا ۵۴۳

✍نویسنده:

کارل مارکس 

Karl Marx

گوینده: ژیلا احمدی🎙

ترجمه: ایرج اسکندری📌

تنظیم صدا و موزیک: شرزاد شکارچی

تهیه کننده و تنظیم کننده:کاوه احمدی 

@CapitalMarxF

🔹کانال کتاب صوتی کاپیتال (سرمایه) مارکس ☆ کتاب گویا


@Ketabegoyah 

☆کانال کتاب گویا☆

📚🎧🎤پروژه کتابخوانی مارکسیستی (صوتی)

کارگرنیوز

Karegarnews

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌


اخبارتازه امروز 📣 10_10_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 جمعه 💠 31_12_2021 🗓l تاریخ میلادی 👆



 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

https://t.me/kargarnews1 


📧 ایمیل کارگرنیوز:

Krgarnewz@gmail.com 


🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

www.karegarnews.blogspot.com


🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

https://www.facebook.com/KaregarNews/


🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:

https://youtube.com/channel/UC2CXO44zmGwwUGDjfJ48viw

(Kargar News)





۱۴۰۰ دی ۹, پنجشنبه

💢میلیتاریزه شدن نوارمرزی نوسود



🔺 طبق گزارشات رسیده به کولبرنیوز نیروهای هنگ‌مرزی در نوسود نوارمرزی این شهر را میلیتاریزه کرده و مانع تردد کولبران می‌شوند. طبق اطلاعات دریافتی نیروهای سپاه در این مرز مشغول صادر کردن گوسفند و انواع دیگر دام به آن طرف مرز از راه غیرقانونی هستند و به کولبران گفته‌اند که می‌خواهیم نوارمرزی را فنس‌کشی کنیم.


پنجشنبه ۹ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 فیلمی دیگری از وضعیت فلفلکاران

 





🔺قابل توجه معممین حاضر در کمسیون کشاورزی مجلس که از کشاورزی فقط خوردنش را بلدند

جواب ضرر و زیان مردم را بدهید


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢دوازده شهروند اهل بلوچستان از دو سال پیش در موزامبیک اسیر هستند

🔺خانواده ۱۲ صیاد که دو سال پیش از سوی گارد ساحلی موزامبیک دستگیر شدند می‌گویند شش ماه است که هیچ خبری از آنها ندارند.

دوازده صیاد بلوچ اهل نیک‌شهر بلوچستان آذر ماه سال ۹۸ هنگامی که در سواحل موزامبیک در حال صیادی بودند، لنج‌شان آتش گرفت و از سوی گارد ساحلی این کشور دستگیر و به زندان انداخته شدند. 

به گزارش روزنامه شهروند، خانواده‌های این صیادان می‌گویند ۶ ماه است که از آنها بی‌خبرند.


یک عضو خانواده صیادان اسیر گفته آنها در موزامبیک مجبور به کار می‌شوند، مشکل تغذیه دارند و بعضی روزها را بدون غذا و آب می‌گذرانند. 

زندانی که این شهروندان در آن نگهداری می‌شوند بسیار آلوده توصیف شده است.

خانواده زندانیان می گویند از ٦ ماه پیش که آنها به زندان مرکزی موزامبیک منتقل شدند هیچ تماسی برقرار نکرده اند. درخواست‌ها از وزارت خارجه ایران برای پیگیری این موضوع بی‌نتیجه بوده.


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢وحید بنی عامریان و پویا قبادی مجموعا به ۲۰ سال حبس و تبعید محکوم شدند



🔺 وحید بنی عامریان و پویا قبادی، دو زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را به ترتیب در زندان اوین و زندان تهران بزرگ سپری می‌کنند، توسط دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند. 


بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و ریاست قاضی محمد مقیسه صادر و ابلاغ شده است، هر یک از آنها به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند. آنها در این پرونده به تخریب اموال عمومی و هواداری به یکی از اپوزسیون های رژیم متهم شده‌اند. به گفته بابک پاکنیا وکیل دادگستری، دادگاه اتهام محاربه را که پیشتر مطرح شده بود وارد ندانسته است.


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 بازداشت یک شهروند به دلیل سردادن شعار در همدان




🔺بر اساس ویدویی که امروز پنجشنبه ۹ دیماه منتشر شده است، یک شهروند در همدان به دلیل سر دادن شعار علیه علی خامنه ای توسط ماموران نیروی انتظامی همراه با ضرب و شتم بازداشت شد.


ادامه مطلب...


💢مرگ بر خامنه ای! فریاد های یک مرد جوان در خیابان های همدان و حمايت رهگذران او


🔺مردم از این مرد جوان که شعار مرگ بر خامنه ای می‌دهد حمایت کرده و می گویند داداش دمت گرم.

حاضران از دستگیری وی توسط ماموران ابراز انزجار کرده و شجاعت این مرد جوان را می‌ستایند.


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢زندان ارومیه؛ انتقال دستکم سه زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام


🔺روز چهارشنبه ۸ دی ماه، دستکم سه زندانی در زندان ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند. یک تن از این زندانیان امروز با کسب مهلت از اولیای دم، به بند بازگرانده شد.

هویت این زندانیان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، رشید وطن دوست، فیض الله قربانی و مقدم علی زاده


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 آخوندها تجسم تمامی جنایات و فساد حکومت اسلامی هستند


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/IAxAmc4Fok8


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢آخوندها تجسم تمامی جنایات و فساد حکومت اسلامی هستند 📣سخن روز /٩ دی ماه ۱۴۰٠




⭕️ئاخوندەکان هێمای هەموو جەنایات و گەندەڵیی دەسەڵاتی ئیسلامین


✍طی دو روز گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد زنی که مورد تعرض دو نفر عمامه‌به‌سر قرار گرفته بود، در واکنش به رفتار خشونت‌آمیز آن‌ها عمامه یکی از آن‌ها را که از سرش افتاده بود، لگدمال کرد. خبرگزاری حوزه نیوز خبر داد که زنی که عمامه یک آخوند را در قم لگدمال کرد، بازداشت شده است.


درگیری لفظی و فیزیکی آخوندها با مردم، خشم زنان و مردان زیادی را بجوش آورده و کمتر روز و هفته ای است، عمامه آخوندی زیر پای مردم له نشده و خود اخوند هم با بیزاری و نفرت جوشان مردم روبرو نشود.در جمهوری اسلامی، ‏اگر زنی عمامه یک آخوند را لگد بزند در مدت زمان کوتاهی بازداشت می‌شود.

اما اگر آخوندی فرمان اسیدپاشی به صورت همان زن را بدهد، پرونده مختومه اعلام می‌شود. چنانچه در مورد پرونده اسید پاشی به چهره زنان در اصفهان اتفاق افتاد. در جمهوری اسلامی ارزش «پارچه سر" آخوندها از «جان» انسان‌ها بیشتر است. هر‌جا پای انتقاد از حکومت و حمله به ارکان ارزشی و فرهنگی آن باشد، نیروهای امنیتی بسیار سریع عمل می‌کنند، اما اگر حقوق مردم پایمال شود و به افراد عادی جامعه ظلم شود، دستگاه امنیتی کور و کر خواهد شد که هیچ خود نیز یک پای زورگوئی و ستم خواهد شد.یک آخوند در جمهوری اسلامی جلوی واردات واکسن را می‌گیرد و موجب مرگ هزاران نفر می‌شود، عده‌ای تصمیم به شکایت از او می‌گیرند، هنوز شکایت نکرده، بازداشت می‌شوند.

حکومت اسلامی ایران بیش از هر جریان و اندیشه ای به عریان کردن ارتجاع اسلامی و استبداد و فساد حکومت مذهبی کمک کرده است و آخوند تجسم و سمبل همه جنایات، ریاکاری، فساد ، قساوت و شارلاتانیسم حاکمان رژیم اسلامی است .بعنوان جدی ترین و مصمم ترین مدافعین حکومت اسلامی در ایران، مردم در مخالفت با آخوند، مستقیما در مقابل رژیم قرار گرفته اند.نفرت بحق مردم از آخوند را در هر گوشه ای از ایران موج می زند و خود آخوندهای حکومتی هم خوب می دانند با سقوط حکومت جمهوری اسلامی، آنها روزگار خوشی در ایران نخواهند داشت.

"صنعت"آخوند سازی از پر رونق ترین تجارت ها در ایران است و بودجه های میلیارد دلاری صرف پرورش صدها هزار آخوند و طلاب مفتخور می شود.به گزارش روزنامه تجارت نیوز،چاپ تهران، در جدول هفتم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که جزئیات بودجه دستگاه‌های اصلی و زیرمجموعه‌ها در آن مشخص است، ۴۳ دستگاه مذهبی در بودجه امسال ۷۲۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه می‌گیرند. که نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد افزایش نشان می دهد. به عبارت دیگر بودجه برخی از این نهادها چندین برابر سهم وزارت‌خانه‌ها یا سازمان‌های بزرگ کشور است و بعضاً در سال ۱۴۰۰ چند ده برابر نسبت به سهم امسال خود رشد کرده‌اند. در گزارش تجارت نیوز آمده است: «دومین دستگاهی که بیشترین بودجه را می‌گیرد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است. این دستگاه هزار میلیارد تومان از بودجه ارتزاق می‌کند؛ یعنی کمی بیش از مجموع بودجه مجلس شورای اسلامی و سازمان اورژانس کل کشور. شورای‌عالی حوزه‌های علمیه نیز ۶۵۱ هزار میلیارد تومان بودجه دریافت خواهد کرد. این مبلغ تقریباً دو برابر بودجه سازمان غذا و دارو و بیش از پنج برابر بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور است. جامعه المصطفی‌العالمیه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز به ترتیب چهارمین و پنجمین نهاد بودجه‌بگیر در این فهرست هستند که اولی معادل بودجه آموزش و پرورش کشور و دومی حدود دو برابر بودجه کتابخانه ملی یا چهار برابر بنیاد ملی نخبگان ایران بودجه می‌گیرد.»

 در چنین شرایطی و در حالی که فقر گسترده و بیکاری سراسر کشور را در برگرفته، خشم مردم به این دلیل است که چرا بودجه‌هایی که باید صرف بهبود زندگی آنها شود تنها در اختیار یک گروه خاص قرار می‌گیرد. چرا چنین بودجه‌ای مثلاً برای بهبود زندگی بازنشستگان در نظر گرفته نمی‌شود؟ چرا یک گروه خاص حق دارند بدون ایجاد ارزش افزوده، از چنین حمایت دولتی، آن هم از سهم ۸۰ میلیون نفر دیگر بهره‌مند شوند؟ مردم ایران در طول چهل و سه سال حکومت اسلامی بیش از هر زمانی به ماهیت ارتجاعی حکومت اسلامی و شیادی و شارلاتانیسم آخوندی آگاه شده اند و با سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی ایران فصل جدیدی برای آخوندهای مفتخور و فاسد آغاز خواهد شد و باید جوابگوی همه جنایات و غارتهای خود باشند


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰


کارگرنیوز

Karegarnews

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

♨️توزیع سرطان☠

 




💢نهادی با نام «قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب‌غرب تهران»(زیرمجموعه سپاه)، همان فلفل دلمه‌هایی که روسیه بابت سموم کشاورزی سرطانزا به ایران مرجوع کرده بود، با افتخار در میان مردم مستضعف جنوب تهران توزیع کرده و در دروغی آشکار در رسانه‌‌اش نوشته‌ که این فلفل‌ها را روس‌ها به‌دلیل اشباع بازارشان برگردانده‌اند!


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 اتوبوس‌خوابی در میدان خزانه تهران





پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢وضعیت یک زن نیازمند در دمای ۸ درجه‌ زير صفر شب


🔺فاز ۱، اول مسیر جاده اسکو - سهند تبریز


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢قزاقستان به طور کامل مجازات اعدام را لغو کرد


🔺قاسم جومارت توقایف رئیس‌جمهوری قزاقستان روز چهارشنبه ۸ دی ماه، مصوبه پارلمان برای لغو کامل اعدام را امضاء و آنرا به‌طور کامل از قوانین کیفری این کشور حذف کرد.


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 عادل کیانپور در زندان مرکزی اهواز اعتصاب غذا کرد


🔺عادل کیانپور زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اهواز با انتشار پیامی صوتی از روز شنبه ۴ دی ماه، اعلام اعتصاب غذا کرده است.

این زندانی سیاسی هدف خود از اعتصاب غذا را اعتراض به ظلم و ستم حاکمیت و برای اعتلای عدالت و دموکراسی در جامعه عنوان کرده است.


آقای کیانپور توسط دادگاه انقلاب اهواز برای اتهام‌های "تبلیغ علیه نظام"، "تبلیغ به سود گروه‌های مخالف" و "تشویش اذهان عمومی به قصد برهم زدن امنیت کشور" به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢ضرب و شتم کارگر شهرداری توسط شهردار پیربازار



🔺یک نیروی خدماتی شهرداری پیربازار در استان گیلان توسط شهردار این شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پیربازار شهری در بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان است


پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢اعدام جنایتکارانه یک پیرمرد ۷۲ ساله بلوچ در زاهدان برغم رد اتهام – مقتول پارتی داشت!



🔺روز پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰، حکم اعدام یک پیرمرد ۷۲ ساله بلوچ بنام محمدعلی علیزاده (قلجایی)‌ که با اتهام قتل از ۵ سال پیش در زندان مرکزی زاهدان محبوس بود اجرا شده است.


محمدعلی علیزاده ۷۲ ساله اهل زاهدان بوده است.

محمد علی پس از یک نزاع دسته جمعی که بخاطر درگیری دو کودک در شهرک گاوداران زاهدان در پاییز سال ۹۵ رخ داد و یک نفر کشته شده بود، به اتهام قتل بازداشت شد و از همان زمان در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان محبوس بوده است.

علیرغم رد اتهام مطروحه از طرف محمدعلی، اما بدلیل وابستگی مقتول با یکی از دادستانهای شهرستان زهک بنام «لطیف خانی»، حکم اعدام صادر شد.

نیروهای امنیتی به همراه این پیرمرد ۷۲ ساله بلوچ، دو فرزند وی به نام های حسن و حسین علیزاده و همچنین دو پسر عموی آنها را بازداشت کرده بودند، که دادگاه هرکدام از آنها را به یک سال حبس محکوم کرد.

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢صدور حکم حبس برای دو شهروند اهل بوکان


🔺دو شهروند اهل بوکان که اواخر بهار و شهریور امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، به حبس محکوم شدند. 

طی روزهای گذشته دو شهروند اهل بوکان به نام‌های کمال عباسی‌وند و شیرکو احمدپوری توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بوکان هر کدام به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. 

به گفته یک منبع مطلع، این دو شهروند توسط قاضی پیمان رستمی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» هر کدام به حبس محکوم شده‌اند. 

کمال عباسی‌وند روز یک‌شنبه ۳ مرداد ماه، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بوکان بازداشت و به ارومیه منتقل و پس از ۳۵ روز بازداشت با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و موقتاً آزاد شده بود. 

همچنین، شیرکو احمدپوری روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه، توسط نیروهای اتلاعات سپاه بوکان بازداشت و پس از یک روز بازداشت و اتمام بازجویی‌ها آزاد شده بود.

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢ژیلا کرم زاده مکوندی جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد


🔺ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی، روز چهارشنبه ۸ دی ماه جهت تحمل دوران محکومیت ۵ ساله خود راهی زندان اوین شد.

 ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی، جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.


خانم کرم زاده مکوندی پیشتر طی ابلاغیه ای جهت تحمل دوران محکومیت خود به واحد اجرای احکام دادسرا احضار شده بود.

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢یک هنرمند جهت اجرای حکم حبس به زندان سقز منتقل شد

🔺روز سه‌شنبه ٧ دی‌ماه، یک هنرمند به نام "خالد کریم‌نیا" معروف به "خالد نارین" اهل سقز جهت اجرای حکم حبس به زندان این شهرستان منتقل شد.

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در چنین روزی ، ۳۰ دسامبر ۱۹۳۰، کارگران بومی مزارع پسیلو* در مناطق مرتفع شمال اکوادور اعتصاب کردند و سایر افرادی که در همان حوالی کار می‌کردند به آن‌ها پیوستند.

 


آنان خواستار پرداخت حقوق و شرایط بهتر بودند.  

کارگران به معدن اصلی حمله کردند و مقامات محلی را مجبور به فرار کردند.  

 

دولت نیروهایی را برای دستگیری رهبران اعتصاب و تخریب خانه‌های آن‌ها اعزام کرد ، اما کارگران مقاومت کردند و امتیازاتی را بدست آوردند. از همه مهمتر این امر به ایجاد موجی از اعتراضات روستایی در کشور کمک کرد. 

 کولبر_نیوز 

kolbarnews 

@kolbarnews

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌


📚کتاب/«جبر انقلاب: ديالکتيک و سنت مارکسيستی کلاسيك» نویسنده: جان ريس ترجمه:اکبر معصوم‌بيگی سال چاپ: ١٣٨٧ شامل: ٢٣٧ صفحه

 

🔹لینک کتاب📙

https://t.me/kargarnews1/6410

فهرست

▪︎تضادهای سرمایه داری معاصر - ١١

▪︎فصل اول: جبر انقلاب حال- ٢۵

▪︎فصل دوم: ديالکتيک در مارکس و  انگلس - ٨٧

▪︎فصل سوم: نخستين بحران در مارکسیسم - ١٧٢

▪︎فصل چهارم: لنین و فلسفه - ٢٣١

▪︎فصل پنجم: میراث لوکاج - ٢٧١

▪︎فصل ششم: تروتسکی و ديالکتيک تاریخی

▪︎تضادهای نظریه معاصر - ٣٨۵

▪︎یادداشت ها - ۴۰۴

▪︎نمایه ها - ۴۶۴

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢کتاب صوتی/ چه بایدکرد؟ ✍نویسنده: ولادیمیر ایلیچ الیانف( لنین) Vladimir Ilyich Ulyanov Lenin

♦️قسمت: پنجاه و چهارم (54)

🔸فصل چهارم

○خرده کاری اکونوميست ها و سازمان انقلابيون 

ج) سازمان کارگران و سازمان انقلابیون

صفحات: ۱٧٣ تا ١٧۵

گوینده: ژیلا احمدی 

تهیه کننده و تنظیم کننده: کاوه احمدی 

🔹لینک یوتیوب YouTube:

https://youtu.be/TeqwloxtQ2M?list=PLsq3vy3jh-PiZEIx_76NUu3g5kjeDTbjJ

🔸لینک صوتی Mp3‌

https://t.me/kargarnews1/6409?single

مارکسیسم 

لنینیسم 

کتاب گویا☆

🔹کانال تلگرامی/کتاب صوتی:

چه باید کرد؟ (لنین)

@ChKLenin

پنجشنبه ٩ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢 کتاب کاپیتال(سرمایه)☆مارکس 📕 جلد دوم قسمت یکصد و چهلم (140)


🔸لینک صوتی Mp3‌

https://t.me/kargarnews1/6408?single

🔸 فصل سیزدهم:

 ماشینسم و صنعت بزرگ 

بند ۱:

تحول ماشینیسم

📖 صفحات: ۵۳۷ تا ۵۳۹

✍نویسنده:

کارل مارکس 

Karl Marx

گوینده: ژیلا احمدی🎙

ترجمه: ایرج اسکندری📌

تنظیم صدا و موزیک: شرزاد شکارچی

تهیه کننده و تنظیم کننده:کاوه احمدی 

@CapitalMarxF

🔹کانال کتاب صوتی کاپیتال (سرمایه) مارکس ☆ کتاب گویا


@Ketabegoyah 

☆کانال کتاب گویا☆

📚🎧🎤پروژه کتابخوانی مارکسیستی (صوتی)

کارگرنیوز

Karegarnews ‌

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌


اخبارتازه امروز 📣 9_10_1400 🗒 تاریخ هجری شمسی 👆 💠 پنجشنبه 💠 30_12_2021 🗓l تاریخ میلادی 👆

 


 🔴کانال تلگرامی کارگرنیوز

https://t.me/kargarnews1 


📧 ایمیل کارگرنیوز:

Krgarnewz@gmail.com 


🔸آدرس: وبلاگ کارگرنیوز:

www.karegarnews.blogspot.com


🔹آدرس پیج فیسبوک کارگرنیوز:

https://www.facebook.com/KaregarNews/


🔹آدرس کانال یوتیوب YouTube کارگرنیوز:

https://youtube.com/channel/UC2CXO44zmGwwUGDjfJ48viw

(Kargar News)




۱۴۰۰ دی ۸, چهارشنبه

💢 اجاره کارتن یخچال جهت خوابیدن در کنار خیابان


⭕️ همانطور که در عکس مشاهده میکنید هر کارتن یخچال به مبلغ ۳۰ هزارتوامان به مدت یک شب جهت خوابیدن به کارتن خوابها و بی خانمانها اجاره داده میشود.

حق مسکن مناسب یکی از ابتدایی ترین حقوق انسانها میباشد که باید بوسیله دولت در اختیار تمام شهروندان قرار گیرد.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢اسید پاشی به ٣ زن در شهریار - تهران


🔺⁠صبح دیروز (سه‌شنبه ۷ دی) تعدادی از زنان برای ورزش صبحگاهی به پارک مریم شهرک اندیشه شهریار رفته بودند که مردی ناشناس که ماسک به صورت داشت و پشت بوته های پارک پنهان شده بود از پشت به خانم ها اسید می پاشد و سپس متواری می شود.⁠

به نوشته رکنا، به دلیل لباس های ضخیمی که تن خانم ها بوده است آسیب جدی به آنها وارد نشده و شاهدان حاضر در صحنه گفته‌اند یکی از آنها به دلیل سوختگی بیشتر توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است⁠

پلیس غرب تهران خبر اسیدپاشی به این زنان را تایید کرده و به خبرگزاری‌ها گفته است: متهم بیمار روانی بوده و پرونده در حال بررسی و تحقیقات برای دستگیری مرد اسیدپاش ادامه دارد.⁠


چهارشنبه ٨ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢تجمع کارگران پتروشیمی رجال در اعتراض به عدم اجرای طرح بندی


امروز چهارشنبه ۸ دی ماه، شماری از کارگران پتروشیمی رجال در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، برای سومین روز متوالی، در محل کار خود دست به تجمع زدند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌‌

💢دیدار جمعی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و فعالین کارگری با رسول بداقی و اعلام همبستگی با جنبش معلمان





چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢شیرکو آگوشی زندانی سیاسی پیشن به ۱۰ سال حبس محکوم شد


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران

 


🔺امروز چهارشنبه ۸ دی ماه، گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مجلس، تجمع اعتراضی برگزار کردند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢شیرکو آگوشی زندانی سیاسی پیشن به ۱۰ سال حبس محکوم شد




🔺طی روزهای گذشته شیرکو آگوشی زندانی سیاسی پیشین توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری مهاباد به تحمل ۱۰ سال و ۱ روز حبس تعزیری محکوم گردید. 


به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آگوشی، این حکم با ریاست قاضی غلام کریم‌خانی و به اتهام «معاونت در قتل یک پاسدار» صادر شده است. 


وی اسفند ماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به اتهام همکاری و عضویت در  یکی از احزاب اپوزسیون و مخالف رژیم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. 

این زندانی سیاسی نهایتاً روز شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰،  پس از سپری نمودن دو سال از دوران محکومیت خود با پابند الکترونیکی از زندان مرکزی نقده آزاد شده بود.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢اظهارات متناقض دو مقام ارشد نیروی انتظامی در خصوص عامل اسیدپاشی در شهریار



🔺در حالی که مهدی سرپناه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران مدعی شده بود که هویت یک زن که عامل اسیدپاشی بوده مشخص شده و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد، کیوان ظهیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران در اظهاراتی متناقض مدعی شد که "مردی که دیروز در بوستان شهرک مریم شهرستان شهریار به سه خانم اسید پاشی کرده بود، دستگیر شده است".


صبح روز سه‌شنبه ۷ دی ماه، چند زن در تهران که برای ورزش صبحگاهی به پارک رفته بودند، توسط فردی مورد اسیدپاشی قرار گرفتند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢تجمع اعتراضی معلمان پیش دبستانی شهرستان دلفان

🔺امروز چهارشنبه ۸ دی ماه، تعدادی از معلمان پیش‌دبستانی شهرستان دلفان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع اعتراضی زدند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢استان آذربایجان غربی؛ بازداشت ۲ شهروند توسط نیروهای امنیتی در محمودآباد



🔺عارف سلیمانیان و علی گندمی شهروندان اهل محمودآباد از توابع شهرستان شاهین‌دژ در استان آذربایجان غربی روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه، توسط نیروهای اداره اطلاعات این استان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢صندلی اتوبوس، خانه‌ ارزان در پایتخت! بی‌آرتی خوابی شبی ۲۵ هزار تومان!


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

🎶موزیک - کارگرنیوز MP3 💢ترانه: دەردم گه رانه خواننده: شوان پرور

 🔸لینک صوتی Mp3‌

https://t.me/kargarnews1/6389


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢سنندج پایتخت کتاب ایران شد

 ‍ ‍



🔺فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در زمستان ۱۳۹۹ اعلام شد، در آن ۱۹۱ شهر  از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که ۳۶ شهر جواز شرکت در مرحله نیمه نهایی را به دست آوردنnT با ارزیابی‌های صورت گرفته  شهر سنندج در استان کردستان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد


شهر سنندج یکی از فرهنگی ترین شهرهای ایران دارای توانمندی ها و ظرفیت های بزرگی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای  است، برگزاری جشنواره ها، همایش ها و کنگره ها بزرگ ملی و بین المللی از جمله مهمترین دلایل دریافت نشان پایتخت کتاب ایران است.


در حال حاضر شهر سنندج دارای ۴۵ ناشر، ۷۰ کتابفروشی، ۷ کتابخانه عمومی، ۶ کتابخانه دانشگاهی، ۴ مرکز مطالعات کردستان شناسی و پژوهشی است، طرح های شاخص ارائه شده در شهر سنندج ارائه شده است که شامل: گردشگری کتاب در سطح شهرستان، تبادل کتاب در پارک ها و پیاده راه های شهر سنندج، جشنواره معرفی کودکان تصویرگر کتاب، جایزه کتاب کودک، زنگ کتابخوانی در مدارس، جشن امضای نویسنده برای کتاب های تازه منتشر شده، راه اندازی ۱۴ کافه کتاب، ساخت المان های مرتبط با کتاب، آموزش مهارت کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه مرکزی سنندج و کتاب اتوبوس و ده ها طرح پژوهشی و علمی در حوزه کتاب و کتابخوانی و برگزاری همایش و تجلیل از مشاهیر و نویسندگان برجسته شهر از جمله مهمترین طرح های ارائه شده به هیات داوران انتخاب و معرفی پایتخت کتاب بود.


در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷)، یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته‌ بودند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند. شهر شیراز از آغاز فروردین ۱۳۹۹ تا آذرماه ۱۴۰۰ عنوان پایتختی کتاب را در اختیار داشت.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢یک فرمانده سپاه : دامن زدن به اعتراض‌های کارگری و صنفی کار دشمن است!!


🔺اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: «این شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری را دشمنان ایجاد کرده‌اند و ما باید به هم روحیه بدهیم.»

او افزود: «دامن زدن به اعتراض‌های کارگری و کارمندی و صنفی فتنه دشمنان است.»


▪︎ رژیم جمهوری اسلامی و مزدوران آن قصد به انحراف کشاندن مبارزات توده‌ای و مردمی ایران را دارند اما چه خیال باطلی!

دوران های اتهام زدن تمام شد دیگر مردم امروز ایران مثل گذشته نیستند که فریب چنین حرفهای من در آوردی رژیم را بخورند و همچنین خود مردم به این نتیجه رسیده اند که باید خودشان وارد میدان شوند و رژیم را سرنگون کنند،   مردم امروز ایران، مردمی فوق العاده آگاه به شرایط سیاسی هستند و واکنش درست سیاسی انجام می دهند هر اتهامی باطل است.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢صندلی اتوبوس، خانه‌ ارزان در پایتخت! بی‌آرتی خوابی شبی ۲۵ هزار تومان

 ‍



▫️بی‌آرتی خوابی تنها راهی است که برایشان مانده. یک صندلی در اتوبوس برای آنها خانه‌ای است ارزان در پایتخت! اما همین خانه ارزان برایشان در ماه ۳۶۰ تا ۷۵۰ هزار تومان خرج دارد. اتوبوس‌خواب‌ها شغل و درآمد دارند، اما نه آنقدر که بتوانند رهن و اجاره یک خانه در تهران را بدهند.


▪️۱۲ تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران است. بسیاری به جای اجاره خانه اینجا می‌خوابند. البته بی‌آرتی خوابی چندان هم راحت نیست، حداقل تا صبح باید پنج بار اتوبوس‌ عوض کنند و چند دقیقه بین هر بار پیاده و سوار شدن سرما را تحمل کنند.


▫️دو خط اتوبوسرانی خانه آنهاست؛ یکی خط آزادی-تهرانپارس و دیگری خط تجریش-راه‌آهن. طولانی‌ترین مسیرها. اولی ۴۵ دقیقه وقت خواب و دمای سه درجه. دومی حدود ۳۵ دقیقه اما گرم‌تر. دمای ۲۴ درجه.


▪️بلیت اتوبوس و بی‌آرتی در روز ۱۴۰۰ تومان است و در شب سه هزار تومان. افرادی که در بی‌آرتی می‌خوابند برای مسیر تجریش-راه‌آهن دست کم باید ۱۵ هزار تومان و حداکثر ۲۴ هزار تومان پرداخت کنند. مسیر آزادی-تهرانپارس که طولانی‌تر است و هزینه آن دست کم ۱۲ هزار تومان و حداکثر ۱۸ هزار تومان است. هزینه‌ای کم برای سرپناهی گرم در شب‌های سرد زمستانی پایتخت!


▫️راننده:

«روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند.» 

«دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.»


▪︎اما اوضاع هم همیشه خوب پیش نمی‌رود و همین پیاده و سوار شدن آنقدر اتوبوس‌خواب‌ها را آشفته می‌کند که به گفته یکی از رانندگان کار به چاقوکشی هم رسیده که راننده آنها را پیاده نکند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥خانواده های نه کارگر و پناهجوی کُرد ایرانی که از سوی دولت ترکیه به سوریه استراد شده اند بار دیگر مقابل سفارت ترکیه در تهران تجمع کرده و خواهان بازگشت فرزندانشان از کمپ های سوریه به ترکیه هستند.




💢آنها خواهان رسیدگی پرونده پناهندگی فرزندان خود از سوی دولت ترکیه هستند.


این نه پناهجو پس از بازداشت در ترکیه به علت خطر دیپورت  به ایران و به خطر افتادن شرایط زندگی‌شان خود را سوری معرفی کرده بودند و از سوی دولت ترکیه به کمپ های سوریه فرستاده شده اند‌. آنها از حق تماس تلفنی محروم بوده و خانواده ها در نگرانی به سر می برند.

آنها در بدترین شرایط همچنان  در سانسور خبری برخی از رسانه ها قرار دارند .

🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/xkxezozK400

چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 قرائت قطعنامه پایانی تجمع‌اعتراضی بازنشستگان اردبیل توسط آقای غلامرضا اصغری




برای تحقق مطالبات :


همسان‌سازی‌بازنشستگان مبتنی‌ بر قانون مدیریت خدمات کشوری 

رتبه‌بندی‌شاغلان حداقل هشتاددرصد حقوق‌هیات‌علمی 


کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران :

https://t.me/kashowr

🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/j6pOXJ98pcM

چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 اعتصاب پرسنل شرکت پتروشیمی رجال وارد دومین روز متوالی خودش شد




💢شرایط و‌ میزان پرداخت حقوق در این شرکت بسیار متغیر است و اختلاف میزان پرداختی ها در این شرکت واقعا جای تأسف دارد به طوری که نه تنها چیزی به عنوان بدی آب و هوا مطرح نیست بلکه حتی سختی کار و مباحث بازنشستگی نیز در شرکت، با شکایت و دوندگی پیگیری می شود.

🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/B0odwz6YliY

چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 فلفل های برگشت خورده از روسیه را که به دلیل وجود سم‌ زیاد در آن قابل خوردن نیست در مناطق محروم تهران توزیع می کنند


https://youtu.be/0EEePsPjvqs


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢در واژگونی وانت بار 9 کارگر فصلی زخمی شدند


🔺به دنبال واژگونی یک دستگاه وانت‌بارحامل کارگران فصلی در محور جادهای دزفول به شوش، ۹نفر زخمی و به بیمارستان دزفول منتقل شدند. مصدوم‌شدگان این حادثه از کارگران کشاورزی بودند که با وانت جابجا می‌شدند. جان این کارگران برای هیچ کس اهمیت ندارد و مرگ و مصدومیت آنها هم واکنشی در میان دست اندرکاران و مسئولان و مجریان رده های مختلف برنمی انگیزد. این کارگران در صورت مصدومیت بیمه هم ندارند.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢تداوم بازداشت و بی‌خبری مطلق از سرنوشت کژال نصری




🔺علیرغم گذشت بیش از دو هفته از زمان بازداشت یک فعال مدنی به نام "کژال نصری" ٢۶ ساله فرزند محمد اهل روستای "تنگیسر" از توابع سنندج، از سرنوشت وی اطلاعی در دسترس نیست.


چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

🎥 "چارلی چاپلین هنرمند مردمی" قسمتهایی از فیلم عصرجدید شاهکار سینمای جهان و شنیدن صدای اصلی و صدای چارلی چاپلین


🔹لینک یوتیوب youtube

https://youtu.be/Fl9bvtljKXc

چهارشنبه ٨ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

💢کریسمس یادآور سالیاد درگذشت هنرمند بزرگ چارلی چاپلین هنرمند مردی که همواره ازهنرش برای بیان دردها وستم وناعدالتی استفاده میکردبهمین دلیل امپریالیسم امریکا همیشه به چشم دشمن خود به اونگاه میکرد



گرچه اوهمیشه دشمن دنیای سرمایه داری وزورگویان بود

یاد و نام این هنرمند بزرگ و مردمی همواره گرامیباد🌹


چهارشنبه ٨ دی ماه ۱۴۰۰

کارگرنیوز

Karegarnews 

https://t.me/kargarnews1‌‌‌‌‌‌‌‌

ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک

  💢ترجمه سخنرانی رفیق ابراهیم علیزاده در پارلمان اروپا واقع در بروکسل - بلژیک (کُردی به فارسی) رفیق ابراهیم علیزاده، دبیر اول کومه له سازما...